پیکر حسین آراسان در قندیل به خاک سپرده شد

پیکر حسین آراسان، عضو انجمن کارگران مزوپوتامیا که در سلیمانیه به شهادت رسیده بود، طی مراسمی در قندیل به خاک سپرده شد.

پیکر حسین آراسان، عضو انجمن کارگران مزوپوتامیا که روز ۹ ژوئن در مقابل مقر انجمن در سلیمانیه مورد حمله‌ی مسلحانه قرار گرفت و بدلیل شدت جراحاتش به شهادت رسیده بود، طی مراسمی در قندیل به خاک سپرده شد.

پس از ساعت ۹:۰۰ ده‌ها اتومبیل مزین شده با عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان و عکس شهید حسین آراسان، با شرکت اعضای انجمن کارگران مزوپوتامیا و جنبش آزادی و جامعه‌ی خانواده‌ی شهدا و برخی از روشن‌فکران و سیاست‌مداران، از مسجد حاجی علی به سوی قندیل حرکت کردند.

هنگامی که به قندیل رسیدند از سوی ده‌ها نفر مورد استقبال قرار گرفتند، پیکر شهید را تا آرامگاه محمد قره‌سونگور با شعار “شهدا زنده‌اند” حمل کردند. سپس با یک‌ دقیقه سکوت به احترام شهدا مراسم آغاز شد. مسلم کاپلان‌ از طرف انجمن کارگران مزوپوتامیا سخنرانی کرد و گفت: “دشمن می‌خواهد از تشکیلات ما را دور کند، اما بدانند که ما در راه راستین شهدا قرار داریم، هدف شهدا همان هدف خلق کورد است”.

کاپلان‌ تاکید کرد که تا رسیدن به پیروزی به مبارزه ادامه می‌دهند و گفت: “به حکومت پ.د.ک و ی.ن.ک و تمامی طرف‌های مرتبط می‌گوییم، باشور کوردستان به پناهگاه خیانت‌کاران تبدیل شده، اگر ی.ن.ک نمی‌خواهد در راه پ.د.ک و فاشیست‌ها گام بردارد، لازم است از این اعمال جلوگیری کرده و قاتلین را دستگیر و مجازات کند”.

رحمان رسول از طرف جنبش آزادی گفت: “ما به عنوان جنبش آزادی به راه شهدا ادامه‌می‌دهیم، لازم است قاتلین دستگیر و مجازات شوند”.

پس از قرائت پیام‌ها با شعار “شهدا زنده‌اند” و “شهید حسین، زنده است”، پیکر شهید به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است فردا ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ساعت ۵ بعداز‌ ظهر، مراسم ختم، مقابل مقر انجمن کارگران مزوپوتامیا ادامه خواهد داشت.