بحران آب جان هشت میلیون یمنی را تهدید می‌کند

سازمان کمک‌های بشردوستانە [اُکسفام] در مورد بحران کم‌آبی در یمن هشدار داده است. این سازمان می‌گوید که هشتاد درصد جمعیت یمن با خطر کم‌آبی روبروست. اُکسفام هشدار داد:" تدوام محاصره در روزهای آینده ٨ میلیون نفر را در یمن با خطر فقدان آب آشامیدنی مواجه می‌کند

سازمان کمک‌های بشردوستانە [اُکسفام] در مورد بحران کم‌آبی در یمن هشدار داده است. این سازمان می‌گوید که هشتاد درصد جمعیت یمن با خطر کم‌آبی روبروست. اُکسفام هشدار داد:" تدوام محاصره در روزهای آینده ٨ میلیون نفر را در یمن با خطر فقدان آب آشامیدنی مواجه می‌کند" و خواهان پایان فوری محاصره این کشور شد

 

اُکسفام افزوده است که محاصره سه هفته‌ای یمن از سوی عربستان سعودی شهروندان این کشور ویران شده را با مشکل سوخت روبرو نموده است و مقدار کم سوخت باقیمانده مشکل دیگری را در تهیه آب آشامیدنی با خود به همراه خواهد آورد و اذعان داشت "برای تداوم کار موتور پمپ‌های آب آشامیدنی به سوخت نیاز دارند."

 

گفته شده است که ١۶ میلیون انسان در یمن به آب لولەکشی سالم دسترسی ندارند. با تمام شدن سوخت مورد نیاز پمپ‌ها ٨ میلیون انسان دیگر نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

 

نگرانی‌ها در مورد چنین وضعیتی با توجه به آمار نهصد و پنجاه هزار نفری مبتلایان به بیماری 'وبا' که تنها در یک سال جان  بیش از ٢١٠٠ نفر را گرفتە بود، افزایش یافته است.

 

بعد از شلیک موشک بالستیک از سوی شیعیان یمن به خاک عربستان، ائتلاف عربی با رهبری عربستان سعودی، همەی راههای همکاری به یمن را گرفته است.

 

سازمان کمک‌های بشردوستانه- اُکسفام تصریح کرده است که ''تنها برای ٨ روز سوخت باقیمانده" و خواهان پایان هر چه زودتر وضعیت جاری و دسترسی مردم به آب آشامیدنی مورد نیاز شده است.

 

شهروندان یمن علاوه بر بیماری وبا با بحران گرسنگی دست و پنج نرم می‌کنند. به گفته سازمان‌های بین‌المللی بیش از هفت میلیون نفر در یمن با بحران گرسنگی روبرو هستند. سازمان ملل هم در بیانیه‌ای هشدار داده که در صورت تداوم محاصره، فاجعەی انسانی در این کشور رخ خواهد داد.