هشت میلیون و چهارصد هزار گرسنه در یمن وجود دارند

بعلت جنگ داخلی در یمن ٨میلیون و ٤٠٠ هزار نفر گرسنه هستند و حیاتشان به کمکهای انساندوستانه بستگی دارد

بعلت جنگ داخلی در یمن ٨میلیون و ٤٠٠هزار نفر گرسنه هستند و حیاتشان به کمکهای انساندوستانه بستگی دارد

 

"جیم مک‌گولدریک" که معاونت بخش انسانی سازمان ملل برای یمن را بعهده دارد، اعلام نمود: با وجود کاهش شدت محاصره‌ی عربستان سعودی بر یمن، همچنان وضعیت بغرنج می‌باشد.

 

مک‌گولدریک با تاکید بر ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن گفت که بایستی تمامی راههای رساندن کمک‌ها باز باشند. وی اذعان داشت که: از جمعیت ٢٦ میلیونی یمن، حداقل ٨.٤ میلیون نفر در مرز گرسنگی بسر میبرند.

 

این مسئول سازمان ملل گفت: محاصره‌ی بندرگاه‌های یمن بعد از شلیک موشک بسوی پایتخت عربستان سعودی در ماه نوانبر، شروع شده است. همچنین افزود: در این اواخر از شدت تحریمها کاسته شده است، لیکن باز هم وضعیت انسانی در یمن "امید بخش" نیست.

 

معاون انسانی سازمان ملل برای یمن چنین ادامه داد: تداوم تحریم‌ها بر روی بنادر یمن، ارسال سوخت، خوراک و دارو را با مشکل مواجه و باعث افزایش تعداد نیازمندان به کمک‌های انسانی می‌شود. مک‌گولدرینک خاطرنشان ساخت که زندگی میلیون‌ها نفر به عملیات ارسال کمک بستگی دارد.

 

گولدرینک در پایان گفت که همزمان با خوراک و آب در یمن، احتیاج شدید به ایجاد کمپ نیز وجود دارد.

 

در یمن به سبب شیوع بیماری ''وبا'' در سالجاری، هزاران کس جان خود را از دست داده‌اند.

 

از سال ٢٠١٤ به بعد یمن دچار جنگ داخلی شد. نیروهای شیعه‌ی حوثی و نیروهای وابسته به "علی‌عبدالله‌ صالح'' رییس جمهور پیشین یمن از یکطرف و نیروهای نزدیک به دولت رییس جمهور فعلی "عبد ربه منصورهادی"، یمن را با ویرانی‌های عظیم و خلق یمن را با هزاران کشته و زخمی روبرو نموده‌اند.

 

"علی‌عبدالله صالح" رییس جمهور پیشین و همپیمان حوثی‌ ها، هفته‌ی قبل توسط حوثیان کشته شد و این شدت درگیری‌ها را افزایش داده است.