واکنش ارتش آمریکا به تهدید فرمانده سپاه پاسداران؛ تنگه هرمز باز نگه داشته می‌شود

در واکنش به تهدیدهای مقامات ایران مبنی بر مسدود کردن تنگه هرمز در صورت اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، یکی از سخنگویان ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده ‌هشدار داد

در واکنش به تهدیدهای مقامات ایران مبنی بر مسدود کردن تنگه هرمز در صورت اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، یکی از سخنگویان ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده ‌هشدار داد.

 

بیل اوربان از سخنگویان ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات دولت ایران گفت:"این گذرگاه در خلیج فارس باید همچنان به روی نفتکش‌ها باز بماند و ایالات متحد و متحدان وی در منطقه آماده‌اند که جریان آزاد تجاری را در قلمرو قوانین بین‌المللی اعمال کنند."

 

هشدار ارتش آمریکا پس از آن اعلام شد که حسن روحانی رییس جمهوری رژیم ایران در سفر اخیر به وین پایتخت اتریش گفته بود:"در صورتی که نفت ایران صادر نشود صادرات نفت منطقه اصلا معنی ندارد."

 

در همین رابطه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ضمن اعلام خرسندی از سخنان روحانی، آنها را "مایه مباهات و افتخار" عنوان کرده بود.

 

روز گذشته محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران هم طی سخنانی تهدید کرده بود:" در شرایط محتمل ... می‌توان به دشمنان فهماند که استفاده از تنگه هرمز برای همه یا برای هیچ‌کس چه معنا و مفهومی می‌تواند داشته باشد".