آمَد شاهو عضو مجلس پژاک: تشکیل 'جبهه دمکراسی‌خواهان ایران' یک ضرورت است

آمد شاهو عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان طی مطلبی که در وبسایت رسمی پژاك منتشر شده است به سیاست‌های منطقەای ایران پرداخته و می‌گوید آزادی و دمکراسی در ایران از طریق شکل‌گیری جبهه‌دمکراسی‌خواهان ممکن خواهد بود.

آمد شاهو عضو مجلس حزب حیات آزاد کردستان طی مطلبی که در وبسایت رسمی پژاك منتشر شده است به سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخته و می‌گوید آزادی و دمکراسی در ایران از طریق شکل‌گیری جبهه‌دمکراسی‌خواهان ممکن خواهد بود.

 

آمد شاهو با اعلام آنکه حکومت ایران با دامن زدن به تنش‌ها در منطقه در فکر گسترش نفوذ خود است می‌گوید: ایران تصور می‌کند تا زمانی که نا آرامی‌ها در خارج از مرزهایش ادامه داشته باشد خود در امان خواهد بود. با این وجود نشانەهای قوی وجود دارد که تا یکسال آینده نا آرامی‌های مشابه عراق و سوریه وارد ایران شود. پیشبینی می‌شود امریکا و نیروهای همپیمان آن ضمن افزایش تحریم‌ها علیه ایران، با مطرح کردن قطعنامەهایی در مورد نقض حقوق بشر در ایران و لزوم خروج نیروهای سپاه از سوریه، روند مداخله در ایران را کلید بزنند.

 

وی بر لزوم گفتگوی میان احزاب کردستانی و ایرانی در این مقطح حساس تأکید کرده و می‌گوید با تشکیل جبهه دمکراسی‌خواهان توسط نیروهای مخالف می‌توان به آزادی و دمکراسی در ایران رسید.

 

عضو مجلس پژاك در رابطه با مداخلات خارجی ایران خاطرنشان می‌کند که ایران با همکاری ترکیه و عراق همه‌پرسی اقلیم کردستان را به شکست کشید و موجب شد بیش از پنجاه درصد خاک جنوب کردستان با تسامح احزاب حاکم اقلیم به تصرف حشد شعبی درآید.

 

آمد شاهو در ادامه، اعتراضات مردمی در اقلیم کردستان با خواستەهای دمکراتیك را مشروع خوانده و از برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی وابسته به احزاب اقلیم کردستان با معترضان انتقاد کرده است