زلزله اعتراضی، جمهوری اسلامی را در کرماشان لرزاند/ تظاهرکننده‌گان با پرتاب سنگ پاسخ دادند

کرمانشان بزرگترین شهر کردستان امروز میدان ادامه پیکار علیه ظلم، بی‌عدالتی، فساد و گرانی بود. تهدید و بگیر و ببند دستگاههای سرکوب نظام در برابر سیل خشم مردم ناچیز است

کرمانشان بزرگترین شهر کردستان امروز میدان ادامه پیکار علیه ظلم، بی‌عدالتی، فساد و گرانی بود. تهدید و بگیر و ببند دستگاههای سرکوب نظام در برابر سیل خشم مردم ناچیز است. معترضان در خیابان خواستەهای خود را بیان کردند و به هجوم نیروهای سرکوبگر پاسخ دادند.

 

"زندانی سیاسی آزاد باید گردد" شعار معترضان در کرماشان که امروز خیابان‌های شهر را پر کرد.

 

تظاهرات در کرماشان یک روز بعد از اعتراضات در مشهد، کاشمر و نیشابور با وجود فضای امنیتی برگزار شد. مردم ابتدا به مأموران نیروی انتظامی یادآوری کردند که مسئولیتشان حفاظت از مردم است و نه سرکوب آنها.

 

تکیه اصلی تظاهرکنندگان اما بر همبستگی آنها بود.

 

معترضان خواستار حل مسائل داخلی شدند.

 

نیروهای ضد شورش، تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را در حمله ای وحشیانه به خشونت کشیدند و سعی در ایجاد رعب و وحشت کردند. تصاویر به دست آمده از کرماشان در یک مورد صحنەای را نمایش می‌دهد که چندین مأمور نیروی انتظامی با باتوم یک شهروند را زیر ضرب گرفتەاند. او از خودش دفاع می‌کند.

 

معترضان ساعت‌ها با پرتاب سنگ به نیروهای سرکوبگر پاسخ دادند و در خیابان‌ها سنگر گرفتند. شلیک گازهای اشك‌آور هم نتوانست مردم را از خیابان به منازل ببرد.

 

زلزله‌ای که نیمه‌های شب ٢١ آبانماه شهر ازگله کرماشان را با شدت ٧.٣ ریشتر تکان داد، زمینه‌های زلزله بزرگتر علیه نیروهایی را فراهم کرد که در چهار دهه گذشته کردستان را تاراج نموده و برای خلق کُرد بجز اعتیاد، بیکاری، مزدوریگری، فحشا و تروریسیم دستاوری با خود بهمراه نداشته است.