سکوت دولت ترکیه درباره سرنوشت نظامیان اسیر پ.ک.ک

سایت خبری-تحلیلی المانیتور نوشته است در حالیکە دهها تن از نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ترکیه توسط حزب کارگران کردستان طی سال های اخیر بازداشت شدەاند، اما دولت ترکیە هیچ واکنشی نسبت بە سرنوشت آنان نشان نداده است

سایت خبری-تحلیلی المانیتور طی گزارشی بە سکوت دولت ترکیە و احزاب اپوزیسیون در خصوص سرنوشت ده ها عضو نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این کشور پرداخته که هم اکنون در اسارت پ.ک.ک بە سر می برند

 

سایت خبری-تحلیلی المانیتور نوشته است در حالیکە دهها تن از نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی ترکیه توسط حزب کارگران کردستان طی سال های اخیر بازداشت شدەاند، اما دولت ترکیە هیچ واکنشی نسبت بە سرنوشت آنان نشان ندادە و این افراد توسط سیاستمداران ترکیه بە فراموشی سپردە شده اند.

 

اوزترک ترک دوغان، رییس انجمن حقوق بشر ترکیه در همین رابطه به المانیتور گفته، ما از احزاب اپوزیسیون ترکیە خواسته ایم در جریان کمپینهای انتخاباتی خود سرنوشت بازداشت شدگان را نیز مورد توجه قرار دهند، اما تاکنون پاسخی از این احزاب دریافت نکردەایم.

 

او معتقد است، این احزاب بیم از آن دارند کە از سوی اردوغان به کارشکنی و ایجاد مانع در جنگ با پ.ک.ک متهم شوند.

 

در همین باره، مراد کاراییلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد دولت ترکیه نه تنها اقدامی برای آزادی اسرای خود انجام نداده است بلکه به صورت هدفمند، اماکنی که گمان می کرده اسرا در آنجا نگهداری می شوند را بمباران کرده تا آنها را از بین ببرد.

 

کاراییلان گفت دولت ترکیه هیچ رحمی حتی نسبت به نیروهای خود ندارد.

 

حزب کارگران کردستان روز ٧ ژوئن ویدیویی از ٩ تن از این اسرا پخش کرد که اسرای جنگی را در حال اعتراض به بی توجهی دولت متبوعشان نشان می داد.

 

آنها از احزاب اپوزیسیون و نهادهای حقوق بشری می خواستند اقدامات لازم جهت آزادیشان انجام شود.

 

پ.ک.ک اعلام کرد این ویدیو را به درخواست نظامیان اسیر ترک پخش کرده تا خانواده های این افراد از زنده بودن فرزندانشان مطمئن شوند.

 

همچنین ژانویه گذشته پ.ک.ک ویدیویی پخش کرد که در آن شماری از اعضای سازمان اطلاعات ترکیه موسوم بە میت در آن نشان داده شدند. این افراد در استان سلیمانیه اقلیم کردستان و هنگام تلاش برای ترور فرماندهان ارشد پ.ک.ک دستگیر شدند.

 

دولت ترکیه تاکنون به این ویدئوها واکنشی نشان نداده است.