ضربات مهلکی بر اشغالگران ترکیه وارد شد: ۱۴ ارتشی کشته شدند

در عملیات نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار علیه ارتش اشغالگر ترکیه ۱۴ ارتشی کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات نیروهای گریلا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا، نیروهایمان در ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر علیه ارتش اشغالگر ترکیه عملیات‌هایی تاثیرگذار به انجام رساندند. جزئیات بیشتر درباره‌ی عملیات نیروهایمان و تعداد تلفات دشمن به شرح زیر است؛

  کاروان خودروهای زرهی هدف قرار داده شد

  در ساعت ۱۰:۳۰ علیه کاروان خودروهای زرهی ارتش اشغالگر ترکیه که از آلایا اریش در چله واقع در جولمیرگ به سوی تپه‌ی خرگل در حرکت بودند عملیاتی انجام شد. در این عملیات از ۳ طرف ضربات مهلکی بر این کاروان وارد شد، یک خودرو زرهی از نوع کرپی به تمامی منهدم شد و به خودرو زرهی از نوع ریو ضربه وارد شد. در نتیجه‌ی این عملیات کشته شدن ۹ ارتشی و زخمی شدن ۳ تن محرز شده است. پس از این عملیات ارتش ترکیه با تعداد بسیاری از خودروهای زرهی و آمبولانس کشته و زخمیان خود را منتقل کرده و عملیاتی نظامی را آغاز کرد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  عملیات تک تیراندازی در خاکورک: فرمانده‌ی یگان کشته شد

  در ساعت ۱۳:۴۰ نیروهای یژاستار علیه یگان محافظ تپه شهید ساریا در خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا عملیاتی تک تیراندازی به انجام رساندند. در این عملیات فرمانده یگان کشته شد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه اراضی منطقه را بدون وقفه هدف تیراندازی قرار داد. در ساعات شب با بالگرد‌ سیکورسکی کشته‌ی خود را منتقل کردند.

  در ساعت ۱۴ نیروهایمان در تپه‌ی  بایه در چارچلا در خط مرزی چله در جولمیرگ علیه نیروهای اشغالگر عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات ضربات مهلکی بر سنگر و استحکامات دشمن وارد شد، یک ارتشی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه با استفاده از بالگردهای سیکورسکی کشته و زخمیان خود را منتقل کرد.

  مرکز رادار منهدم شد

  در ساعت ۲۰ نیروهایمان علیه نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه که بر تپه رادار واقع در منطقه‌ی قلبان در شرنخ مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند. در این عملیات مرکز رادار هدف قرار گرفته و منهدم شد. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه بدون وقفه اراضی منطقه را هدف تیراندازی قرار داد که در نتیجه‌ی آن آتش سوزی رویداد.

  عملیات تله انفجاری: خودرو آماروگ منهدم شد

  نیروهایمان در چهارچوب کارزار انتقامی شهید مدیا ماوا و شهید رزگار گَوَر که در عرصه‌ی بوتان ادامه دارد، در ساعت ۱۱ روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر علیه خودرو نظامی از نوع آماروگ در راه میان روستای آکر و اسیان در منطقه‌ی پرواری در سیرت عملیات تله انفجاری انجام دادند. در نتیجه‌ی این عملیات خودرو نظامی به کلی منهدم شد، ۳ ارتشی کشته و ۲ تن زخمی شدند. پس از این عملیات ارتش اشغالگر ترکیه راهی را که عملیات بر آن انجام شده بود تا ساعات شب گرفته و مانع از عبور و مرور شد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  در ساعت ۵ روز ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در کوهستان فلا و گوندکه مله در عرصه‌ی بستا در شرنخ عملیاتی نظامی را آغاز کرد. ارتش اشغالگر ترکیه در ناحیه‌ی سرکه محمد اوسه نظامیان را پیاده کرده و با پیشاهنگی نیروهای کنترا (ضد گریلا ) عملیات تجسسی را آغاز کردند. ارتش ترکیه بدون کسب هیچ نتیجه‌ای در ساعات شب به عملیات خود پایان داده و در منطقه قدام به کمین گذاری کردند.

  حملات هوایی

  در ساعت ۱۱ روز ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی دولت ترکیه اطراف رودخانه‌ی لولان در عرصه‌ی خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا، در میانه‌‌ی ساعت‌ها ۱۱ و ۱۲ تپه شهید نودا و قلاتوکا در عرصه‌ی قندیل، در ساعت ۲۰ منطقه‌ی کورو ژهرو در عرصه‌ی زه را بمباران کردند.

  در نتیجه‌ی این بمباران‌ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد."