مراسم گرامیداشت سالروز میلاد اوجالان و تاسیس پژاک در استکهلم

عصر دیروز مراسمی با هدف گرامی داشت سالروز میلاد رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان و تاسیس حزب حیات آزاد کردستان پژاک در شهر استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد. نمایندگانی از احزاب دیگر نیز در این مراسم شرکت کرده بودند

عصر دیروز مراسمی با هدف گرامی داشت سالروز میلاد رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان و تاسیس حزب حیات آزاد کردستان پژاک در شهر استکهلم پایتخت سوئد برگزار شد. نمایندگانی از احزاب دیگر نیز در این مراسم شرکت کرده بودند.

 

مراسم سالگرد تأسیس پژاك در استکهلم با شرکت دهها نفر برگزار شد. محل مراسم با تصاویری از رهبر خلق کرد عبداللە اوجالان و گریلاهای جانباختە پژاک تزیین شدە بود.

 

در این مراسم اسامی تعدادی از احزاب سیاسی و مدنی ایران و کردستان کە پیامهای تبریک خود را ارسال کردە بودند خواندە شد. همچنین نمایندە حزب مردم بلوچستان پیام تبریک خود را در این مراسم قرائت کرد.

 

پس از پیام حزب مردم بلوچستان، اهون چیاکو بە نمایندگی از کودار نیز طی سخنانی چهارم آپریل سالروز میلاد اوجالان را بە خلق کرد تبریک گفت. او خاطر نشان کرد فلسفە اوجالان بە خارج از مرزهای کرستان گسترش یافتە و بە اتحاد خلقها انجامید.

 

او با یادآوری آنکه چهارم آپریل همچنین چهاردهمین سالگرد تاسیس پژاک بود گفت، پژاک کە در شرق کردستان تاسیس شد نە تنها برای کردها بلکە برای همە خلقهای ایران مبارزه می‌کند.

 

اهون چیاکو در حاشیه این مراسم گفتگویی با خبرگزاری فرات در مورد عفرین انجام داده و می‌گوید پژاك خود را بخشی از مقاومت عفرین می‌داند و تا زمان حضور اشغالگران در عفرین بە حمایتهای خود از مردم این منطقە ادامە خواهد داد.

 

مراسم استکهم در ادامه با کارهای هنری امید محمدی، سیدار، حامد محمدیان و رقص و پایکوبی حاضرین ادامە پیدا کرد.

 

رمزی کارتال ریاست مشترک کنگرە خلق نیز از شرکت کنندگان در این مراسم بود که سالروز تولد رهبر آپو را تبریک گفت و تصریح کرد فلسفە آزادیخواهانەی اوجالان سرنجام پیروز خواهد شد.

 

احمد یلدریم نمایندە حزب دمکراتیک خلقها کە اخیرا از پارلمان اخراج شدە نیز در این مراسم حضور داشت. او از آزدیخواهان و مدافعان حقوق بشر خواست برای پایان بخشیدن بە حصر فشردە بر رهبر اوجالان تلاشهای خود را افزایش دهند.