مظلوم دینچ از مماشات سی.پی.تی با دولت ترکیه انتقاد کرد

مظلوم دینچ از اعضای کانون وکلای سده طی مصاحبه با خبرگزاری فرات می‌گوید دولت ترکیه با این اقدام قانون‌شکنی کرده است

مظلوم دینچ از وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان که از هفت سال پیش تاکنون موفق به دیدار با موکل خود نشده است می‌گوید به تلاش برای منزوی سازی اوجالان در زندان امرالی ترکیه که با ممنوعیت فرا قانونی مواجه شده است ادامه می دهد.

 

رهبر خلق کُرد، عبدالله اوجالان که از ماه فوریه ١٩٩٩ تاکنون در زندان فوق امنیتی جزیره امرالی ترکیه به سر می برد از ماه ژوئیه ٢٠١١ تاکنون از حق دیدار با وکلای خود محروم بوده است. از یازدهم سپتامبر ٢٠١۶ تاکنون به دنبال ملاقات یک عضو خانواده اوجالان در امرالی، هنوز هیچ خبری از سرنوشت عبدالله اوجالان به دست نیامده است.

 

دو سال بی خبری مطلق، بر شدت نگرانی‌ها از آنچه در امرالی روی می‌دهد افزوده است.

 

وکلای رهبر خلق کُرد ٧٧۴ مرتبه برای دیدار با موکل خود تقاضای رسمی به دادگستری ترکیه ارائه داده اند اما هر بار درخواست آنها به بهانه‌ای رد شده است.

 

مظلوم دینچ از اعضای کانون وکلای سده طی مصاحبه با خبرگزاری فرات می‌گوید دولت ترکیه با این اقدام قانون‌شکنی کرده است.

او تصریح می‌کند منزوی سازی کامل اوجالان و سه زندانی دیگر محبوس در جزیره امرالی در قبال دیگر زندانیان حتی در دوران برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه بی‌سابقه بوده است.

 

مظلوم دینچ این تصمیم را مربوط به حکومت دانسته و می‌گوید افشاگری‌ها در مورد نقض قوانین بین‌المللی توسط ترکیه تاکنون موثر نبوده است. حقوق و آزادی‌های اوجالان نباید به ابزاری برای یک مناقشه سیاسی بدل شود. وکلا و خانواده اوجالان حق دارند طبق قوانین به ملاقات در زندان امرالی بروند. همچنین حق تلفن و نامه‌نگاری از آقای اوجالان سلب شده است.

 

این وکیل دادگستری به عدم مسئولیت پذیری سازمان منع شکنجه اروپا- سی.پی.تی هم اشاره کرده و به شدت از سکوت سی.پی.تی در این مورد انتقاد می کند. او معتقد است سی.پی.تی بخاطر مماشات با دولت ترکیه خود را بی‌اعتبار کرده و چشمانش را بر شکنجه دراز مدت اوجالان بسته است.