هجدهمین نشست سالانه ک.ن.ک در حال برگزاری است

از روز گذشته در شهر بارلو هلند هجدهمین نشست سالانه کنگره ملی کردستان آغاز شد. صدها نفر از چهاربخش کردستان و خارج از میهن در این نشست سه روزه حضور دارند

از ساعت ١٠ صبح دیروز (پنج‌شنبه ٢۶ اکتبر/ ۴ آبان) هجدهمین نشست سالانه کنگره ملی کردستان- ك.ن.ك با شرکت رؤسای مشترک، اعضا، اعضای شورای رهبری و سیاستداران کردستانی آغاز شد.

 

در آغاز نشست شرکت کنندگان به احترام شهدای راه آزادی کردستان یک دقیقه سکوت کردند. سپس زبیر آیدار عضو شورای مدیریتی ک.ج.ک در سخنانی به تداوم جنگ همه‌جانبه از سوی غاصبگران کردستان اشاره کرده و افزود:"ک.ن.ک ٢٠ سال است که برای اتحاد خلق کُرد تلاش می‌کند و احزاب سیاسی و باورمندی‌های متفاوت در این ک.ن.ک شرکت دارند."

سپس نیلوفر کوچ و ربوار رشید رؤسای مشترک کنگره ملی کردستان در اظهاراتی لزوم اتحاد کردها را خاطرنشان کردند. نیلوفر کوچ در سخنان خویش ضمن تأکید بر ضرورت همبستگی و اتحاد نیروهای کردستان گفت: ک.ن.ک سالهاست که برای اتحاد کردها فعالیت می‌کند و بیشتر جریان‌های سیاسی کردستانی برای همبستگی ملی مبارزه می‌کنند.

 

در ادامه هر کدام از زیلان سرهات به نمایندگی از جنبش زنان کُرد در اروپا و آرِز عبدالله نماینده اتحادیه میهنی کردستان طی سخنانی بر اهمیت نشست سالانه ک.ن.ک و ارتقای فعالیت جریان‌ها و احزاب سیاسی کردستانی با هدف اتحاد ملی تأکید نمودند.

 

سیامند معینی ریاست مشترک حزب حیات آزاد کردستان- پژاک در سخنانی با یادآوری وضعیت کنونی رژیم ایران بر ضرورت مبارزه مشترک برای تحقق زندگی آزاد و گسترش دمکراسی در روژهلات کردستان و ایران تأکید کرد.

 

در ادامه نشست دیروز پیام جمیل باییک رییس مشترک کنفدرالیسم جوامع کردستان- ک.ج.ک از سوی رمزی کارتال رییس مشترک کنگره خلق قرائت شد.