پ.ک.ک خواستار همبستگی و همراهی در یکم ماه مه شد

حزب کارگران کردستان در بیانیه ای یکم ماه مه، روز جهانی کارگر را روز مبارزه و اتحاد کارگران و زحمتکشان کردستان و خاورمیانه توصیف کرده و آنرا به عموم مردم جهان تبریک گفته است.

حزب کارگران کردستان در بیانیه ای یکم ماه مه، روز جهانی کارگر را روز مبارزه و اتحاد کارگران و زحمتکشان کردستان و خاورمیانه توصیف کرده و آنرا به عموم مردم جهان تبریک گفته است.

 

کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی بیانیه ای در رابطه با روز جهانی کارگر به جانباختگان در شورش کارگران آمریکایی در اول ماه مه ١٨٨۶ در شیکاگو ادای احترام کرده و می‌گوید این روز در ١٣٢ سال گذشته روز اتحاد و مبارزه اینترناسیونالیست برای سوسیالیسم دمکراتیك بوده و حاوی تجاربی است که می‌تواند به نظم سرمایه داری پایان دهد.

 

پ.ک.ک با تصریح آنکه بحران گریبان ساختارهای دولتی و مدرنیتەی سرمایه داری را گرفته است، به مبارزه کنونی در کردستان و دیگر مناطق خاورمیانە پرداخته و می‌گوید بحران‌ها در طول تاریخ موجب انقلاب‌های بزرگ شده اند.

 

این بیانیه از اتحاد و پشتیبانی به عنوان مسئولیت نیروهای انقلابی و سوسیالیست یاد کرده و یکم ماه مه را فرصتی برای نمایش آن عنوان کرده است. 

 

پ.ک.ک در مورد مبارزه خود می‌گوید: سوسیالیسم دمکراتیك رهبر اوجالان مبتنی بر تکوین "ملت دمکراتیك" و فاصله از دولتگرایی است. پ.ک.ک می‌خواهد انقلابی دمکراتیك در خاورمیانه انجام دهد.

 

این بیانیه از روژاوا به عنوان یک الگو یاد کرده و تحول و اتحاد به وجود آمده میان اجتماعات کرد، عرب، مسیحی، دروزی، چچن و ترکمن در شمال سوریه را نشانه موفقیت سیستم کنفدرالیسم دمکراتیك می‌داند که به مناطق دیگر نیز سرایت خواهد کرد.

 

کمیته رهبری پ.ک.ک از ائتلاف فاشیستی حاکم بر ترکیه به عنوان نماینده نیروهای واپسگرای منطقه نام برده و یادآوری می‌کند که ترکیه با تمام توان در سه بخش کردستان مشغول حمله و کشتارگری برای از بین بردن انقلاب دمکراتیك و جلوگیری از گسترش آن است.

 

پ.ک.ک جوامع تحت ستم ترکیه و کارگران و زحمتکشان را به اتحاد برای به حاشیه راندن حکومت جنگ طلب کنونی فراخوانده و می‌گوید کردها بر خلاف آنچه دولت ترکیه می‌گوید نه تنها خواستار تجزیه نیستند بلکه برای همزیستی مسالمت آمیز و دوستی خلق‌ها در منطقه مبارزه می‌کنند.