پلاتفرم یارسان: راه کاک شریف و همراهانش در حفاظت از محیط زیست را ادامه می‌دهیم

بیانیه‌ی پلاتفرم یارسان به مناسبت جان‌باختن شریف باجور و امید کهنه‌پوشی و دو تن از فعالین محیط زیستی مریوان

بیانیه‌ی پلاتفرم یارسان به مناسبت جان‌باختن شریف باجور و امید کهنه‌پوشی و دو تن از فعالین محیط زیستی مریوان

 

بر طبق اخبار منتشر شده روز شنبه سوم شهریور چهار فعال محیط زیستی داوطلب و میهن‌دوست از اهالی شهر مریوان با نامهای شریف باجور، امید کهنه پوشی، رحمت حکمتی‌نیا و محمد پژوهی در هنگام خاموش کردن آتش جنگلهای اطراف مریوان جان باختند.

 

خبر جان باختن این چهار فعال محیط زیستی سبب اندوه خلق کُرد و بخصوص خلق روژهلات شد.

 

شریف باجور یکی از فعالین مدنی و سرشناس کردستان است که علاوه بر فعالیتهای محیط زیستی و صلح طلبانه، در روزهای سخت یار و یاور مردم درمانده روژهلات بود. وی در هنگام روی دادن زلزله در سرپل ذهاو در استان کرماشان برای مدت چند ماه به نمایندگی از انجمن چیای سبز و مردم مریوان به مردم زلزله زده کمک‌رسانی کرد.

 

او در سال ۱۳۹۶ در اعتراض به کشتار کولبران و شکنجه فعالان  اجتماعی مریوان تا تهران را رکاب زد.

 

شریف باجور نمونه‌ای برای صدها تن در روژهلات بود تا به فعالیتهای محیط زیستی بپردازند و در هنگام آتش سوزیها برای خاموش کردن آن داوطلب شوند و به کاشت نهال بپردازند.

 

همین طور امید کهنه‌پوشی یکی از جوانان حافظ محیط زیست و فعال انجمن چیای مریوان بود که برای حفاظت از محیط زیست تلاش می‌نمود و یکی از کسانی بود که برای خاموش کردن آتش جنگلهای زاگرس پیشتاز بود. وی همچنین در جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرماشان نقش بسزایی داشت و از هیچ کمکی دریغ نکرد.

 

یاد و خاطره‌ی کاک شریف و کاک امید و رفقایشان هرگز فراموش نخواهد شد، ما اعضای شورای مدیریتی پلاتفرم یارسان علاوه بر گرامیداشت یاد آن عزیزان با آنها پیمان می‌بندیم تا در راه حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه دهنده‌ی راه آنها باشیم.