کمیته‌ی شهیدان کودار: یاد شهدای ماه مه و تمام شهیدان راه آزادی را گرامی می‌داریم

کمیته شهیدان کودار: شهدا مرزها را درنوردیدند و اتحاد چهاربخش کردستان را با فدانمودن جان خویش به اثبات رساندند. پس ضروریست تداوم راه شهیدان را وظیفه خود بدانیم و در این راستا منافع ارزان و کوچک را فدای منافع ملی نماییم

کمیته‌ی شهیدان کودار با صدور بیانیه‌ای یاد و خاطره شهیدان ماه مه را گرامی داشت.

 

در بیانیه‌ی کمیته‌ی شهیدان جنبش دمکراتیک و آزاد روژهلات کردستان آمده است: "تاریخ هزاران ساله کردستان مملو از درد و جسارت، خیانت و مقاومت، قتل و ایستادگی است. هر جایی که کشتار عرض اندام کرده باشد در همانجا خلق کرد از خود صیانت به عمل آورده است.

 

این خلق ققنوس‌وار ده‌ها، صدها و هزاران بار از میان خاکستر برخاسته و باری دیگر سرود حیات سر داده است.

 

در شرایطی یاد رفقای شهید ماه مه را گرامی می‌داریم که خلقمان در مقطعی سرنوشت‌ساز بسر می‌برد. از هر چهارسو مقابل حملات همه‌جانبه نیروهای امپریالیست و دار و دسته‌های منطقه‌ایشان ایستادگی نموده و مقاومتی کم‌سابقه‌ای از خود نشان داده است.

 

مه ماه شهیدان است. جنبش آزادی از اولین روزهای تأسیس خود برای تحقق آزادی و زندگی معنی‌دار شهیدان بزرگی را در ماه مه تقدیم کرده است.

 

این کاروان با شهادت کادر پیشاهنگ جنبش آزادی رفیق هاکی کارر آغاز شد و این راه تا امروز ادامه دارد. هر روز این ماه داستان قهرمانی و ایستادگی رهروان آپویی را در خود دارد که مقاومت افسانه‌ای نام خود را در صفحات تاریخ ماندگار کردند.

 

بدون شک ماه مه برای خلقمان در روژهلات کردستان جایگاه ویژه‌ای دارد. شهادت ۶ رفیق مرکز مطبوعات پژاک در حمله هوایی جنگنده‌های دولت فاسیست ترک در ١ مه (٢٠٠٨)، شهادت ۵ رفیق در دالاهو در توطئه چرکین خودفروشان منطقه و اعدام ۵ رفیق راه آزادی در زندان اوین (٢٠١٠) توسط رژیم ضدبشری جمهوری اسلامی ایران و همچنین شهادت دهها رفیق دیگر که از بخش‌های دیگر کردستان در روژهلات جان خود را فدا کرده‌اند زخمهای التیام ناپذیری هستند که همچنان خون از آنها می‌چکد و آتش انتقام را در وجود هر فرد باوجدانی شعله‌ور می‌کند."

 

کمیته‌ی شهیدان کودار با یادآوری مقاومت لیلا گووَن و هزاران زندانی و فعالان سیاسی کردستانی برای پایان دادن به حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان می‌افزاید:"بهترین و ارزشمندترین رزم‌آوران این خلق جان خود را فدای آزادی کردند. امروز هم هزاران مبارز راه آزادی در زندان‌ها و خارج از زندان با پیشاهنگی لیلا گووَن، کاردو بوکانی، هریم محمود، تمام عرصه‌های بین‌المللی را به میدان مبارزه مبدل نموده‌اند و برای پایان دادن به حصر رهبر آپو جان خویش را در کف دست گذاشته و آتش مبارزه را شعله‌ورتر می‌کنند. بنابراین ما وظیفه داریم اجازه ندهیم خون آنان به هدر رود، این امر تنها با اتحاد و یکصدایی میسر می‌گردد.

 

شهدا مرزها را درنوردیدند و اتحاد چهاربخش کردستان را با فدانمودن جان خویش به اثبات رساندند. پس ضروریست تداوم راه شهیدان را وظیفه خود بدانیم و در این راستا منافع ارزان و کوچک را فدای منافع ملی نماییم."

 

کمیته در پایان می‌افزاید:" یک بار دیگر یاد و خاطره شهیدان ماه مه و تمام شهدای راه آزادی کردستان را گرامی می‌داریم و تجدید سوگند می‌کنیم تا زمانی که آزادی را در سرتاسر میهنمان مسجل نکنیم از پای ننشینیم و راه شهیدان را پر رهرو نگه داریم."