مظلوم عبدی: طی چند روز آینده در رابطه با اتحاد کوردی نتایج را اعلام می‌کنیم

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک، مظلوم عبدی در رابطه با مسئله اتحاد ملی کورد اعلام نمود که طی چند روز آینده نتایج مثبت آن اعلام می‌شوند.

مظلوم عبدی فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک در قامیشلو با هیاتی از اقلیم فرات دیدار نمود. این هیات از سوی مظلوم عبدی، نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق و مصطفی بالی مدیر اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دمکراتیک مورد استقبال قرار گرفت. این هیات از ابتکار عمل فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک به منظور اتحاد ملی کوردی حمایت نمود.

بعد از پایان این نشست، مظلوم عبدی با خبرگزاری‌ها سخن گفته و اظهار داشت: در رابطه با اتحاد ملی در میان کورد، شاهد تحولات و پشرفت‌هایی هستیم، تمامی گروه‌های سیاسی در این رابطه از نگرش مثبتی نسبت به این مسئله برخوردار هستند، که حزب اتحاد دمکراتیک و ا.ن.ک.س دو طرف مهم به شمار می‌روند، در این رابطه طی چند روز آینده نتایج مثبت این پیشرفتها را به اطلاع عمومی می‌رسانیم.

عبدی از تمامی نهادهای مدنی، احزاب و نیروهای سیاسی در در روژآوا درخواست نمود که از ابتکار عمل اتحاد کوردی حمایت نموده و در این رابطه برای اتحاد ملی کورد قدم بردارند.

اتحاد مسیر دست‌یابی به راه حل

دکتر بختیار حسین از اعضای این هیات نیز در رابطه با محتوای این دیدار اظهار داشت که این اقدام به ابتکار عملی تبدیل شده است که خلق، روشنفکران، دانشگاهیان و نهادهای مدنی نیز در روند اتحاد ملی کورد مشارکت داشته‌اند. بختیار حسین خاطرنشان ساخت که در این مقطع اهمیت فراوانی نسبت به اتحاد کوردی و الزام بر سرعت آن مشاهده می‌شود. حسین از گروههای سیاسی در روژآوا خواست که برای اتحاد کوردی تلاش کنند.

دکتر بختیار حسین اظهار داشت که برای اتحاد ملی کورد با حزب اتحاد دمکراتیک و شورای میهنی کورد-سوریه دیدار به عمل آورده و امیدوار است که حمایت وکلا و روشنفکران کوبانی به پیروزی دست یابد.

در رابطه با اهمیت اتحاد کوردی، بختیار حسین در ادامه افزود: اگر ما اندکی به تاریخ رجوع کنیم مشاهده می‌شود که سه ابتکار عمل و تفاهمنامه بین شورای میهنی کورد-سوریه و خودمدیریتی دمکراتیک وجود دارند، نخستین آن در هولیر۱، دومین آن هولیر ۲ و سومین آن تفاهمنامه دهوک است که متاسفانه تا کنون نتیجه مساعدی از آن عاید نشده است. اما اکنون وضعیت فرق می‌کند، زمان برای تصمیم‌گیری کورد فرا رسیده است، زیرا بدون اتحاد کوردی، هیچیک از اهداف کورد تامین نمی‌شوند. احتمال داده می‌شود که امروز هیات مذکور با حزب اتحاد دمکراتیک و شورای میهنی کورد-سوریه نشست خود را برگزار کند.