۱۵ کودک و ۷ زن داعشی به قزقیزستان تحویل داده شدند

هیئتی از جمهوری قرقیزستان با نمایندگان خودمدیریتی دمکراتیک دیدار کرد. در پایان این دیدار ۱۵ کودک و ۷ زن از اعضای داعش به این هیئت تحویل داده شدند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی وبسایت رسمی هیئت مطبوعاتی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه، یک هیئت از جمهوری قرقیزستان مورخ ۱۸ جولای با خودمدیریتی دمکراتیک دیدار کرده و آنان ۷ زن و ۱۵ کودک داعشی اهل قرقیزستان را به هیئت قرقیزستان تحویل دادند.

در این اخبار مشخص شده است که هیئت جمهوری قرقیزستان از سوی ریاست مشترک اداره روابط خارجه، فَنَر الگییت، معاون ریاست مشترک همان اداره، گلستان علی و عضو هیئت اجرایی روابط خارجی، خالد ابراهیم، مورد استقبال قرار گرقته است.

در این اخبار گفته شده است که هر دو طرف، وضعیت سوریه و تحولات سیاسی منطقه را ارزیابی کردند. اشاره شده است که فنر الگییت بیان داشته که خودمدیریتی دمکراتیک سوریه به معامله گذاشتن خدمت به خلق‌های سوریه را رد می‌کنند و گفت اگر ارتش ترکیه از خاک سوریه عقب نشینی نکند آنان نیز برضد عادی‌ساز روابط آنکارا-دمشق هستند.

طبق همان اخبار، الگییت توجه‌ها را به حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه خلق‌های منطقه معطوف داشته و همچنین تاثیرات این حملات علیه مبارزه برضد داعش و امنیت منطقه را نیز ابراز کرده است.

نمانیده وزارت امور خارجه قرقیزستان، باکیت قدیروف از خودمدیرتی دمکراتیک و نیروهای سوریه دمکراتیک ‌(ق‌س‌د) تشکر کرده و گفت‌‌؛ قرقیزستان هزینه‌های گزافی را که خودمدیریتی دمکراتیک و نیروهای سوریه دمکراتیک داده است را، شناخت.

اعلام شده است که در پایان این دیدار خودمدیریتی دمکراتیک، ۱۵ کودک و ۷ زن داعشی را به جمهوری قرقیزستان تحویل داده و سند تحویل و دریافت آنان به امضا رسید.