۲ جنگجوی نیروهای رهایی‌بخش عفرین به شهادت رسیدند

نیروهای رهایی‌بخش عفرین (HRE) اعلام کرد که در ۱۵ آوریل، جنگجویان جیلو بالیا و خابور عفرین در منطقه عفرین به شهادت رسیدند.

نیروهای رهایی‌بخش عفرین در بیانیه‌ای اعلام کردند:

مبارزه ما علیه دولت اشغالگر ترکیه در مرحله دوم مقاومت معاصر در عفرین بدون وقفه ادامه دارد. رفقای ما جیلو بالیا و خابور عفرین در ۱۵ آوریل در حین انجام وظیفه در منطقه عفرین به شهادت رسیدند.

در سال ۲۰۱۱، در خیزش مردمی علیه رژیم بعث در سراسر سوریه، خلق کورد یکایک شهرهای خود را در روژاوای کوردستان تحت پیشاهنگی جنبش جوانان انقلابی آزاد کردند. تقریباً هیچ جایی نماند که تحت تاثیر روند انقلابی قرار نگیرد. رفیق ما جیلو که اهل منطقه‌ی مقاومت (عفرین) است در سال ۲۰۱۲ تحت تأثیر اولین گام‌های تأسیس یگانهای مدافع خلق (ی.پ.گ) در منطقه عفرین به صفوف ما پیوست. در روندی که ی.پ.گ در حال مبارزه با گروه‌های تبهکاری مانند النصره و داعش بود، رفیق جیلو در عملیات آزادسازی شهبا و مناطق آن شرکت نمود. همزمان رفیق ما جیلو که در مقاومت ۵۸ روزه در برابر اشغالگران عفرین شرکت کرده بود در خط مقدم حضور داشت. رفیق ما که متاهل و دارای ۳ فرزند است، آن را مانعی برای حفاظت و امنیت منطقه ندید. پس از اشغال عفرین، خود را در سطح فرماندهی آموزش داد تا به سرزمین‌های عفرین که در آن متولد و بزرگ شده بود، بازگردد. وی به زودی رنج خلق عفرین را که مجبور به مهاجرت به شهبا و مناطق دیگر شده بودند، دید و احساس کرد. رفیق ما جیلو خود را در قبال میهن، خلق و رفقایش مسئول می‌دید. بنابراین در فعالیت‌های خود و همچنین شخصیتی که به دست می‌آورد حساس و دقیق بود. وظایف و مسئولیت‌هایی که برایش محول شده بود به طور احسن انجام می‌داد.

رفیق خابور عفرین مانند هر میهن‌دوست سرزمینش تحت تأثیر آزاداندیشی قرار گرفت و جهت پاسخگو کردن دشمنی که عفرین را اشغال کرده بود به صفوف ما پیوست. وی که اراده پولادین خود را در برابر آن سپر کرده بود تسلیمیت را نپذیرفت و همواره بر مبارزه خود برای بازگشت به عفرین اصرار داشت. هدف اولیه رفیق خابور بازگشت به عفرین آزاد شده همراه با خلقش بود. رفیق ما خابور که با اهداف بزرگ شخصیت خود را شکل داد و در جوانی مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده گرفت، زود به شهادت رسید. ما قطعاً اهداف رفیقی را که با وی آرزوی مشابهی داریم محقق خواهیم کرد.

ما این ضایعه را به همه خلق میهن‌دوست‌مان به ویژه به خانواده‌های محترم رفقایمان جیلو بالیا و خابور عفرین تسلیت می‌گوییم.

 

مشخصات هویتی شهدا به شرح زیر است:

 

نام کد: جیلو بالیا

نام و نام خانوادگی: محمود ابراهیم

نام مادر: امینه

نام پدر: جمال

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۱۵ آوریل ۲۰۲۳

 

***

نام کد: خابور عفرین

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۱۵ آوریل ۲۰۲۳