تصویر

۲۵۰ دانشجوی دانشگاه کوبانی فارغ‌التحصیل شدند

هزاران نفر از ساکنین کانتون فرات در جشن فارغ‌التحصیلی ۲۵۰ دانشجوی دانشگاه کوبانی مشارکت کردند و پیام به یقین رساندن پیروزی را دادند.

در کوبانی برای ۲۵۰ دانشجویی که تمامی آن‌ها از بخش‌های دانشگاه کوبانی فارغ‌التحصیل شدند یک جشن برگزار شد، این جشن با مشارکت هزاران نفر در استادیوم کوبانی انجام شد. دانشجوها به سوی آرامگاه شهید دجله حرکت کردند و این پیروزی را به شهدا تقدیم نمودند. این جشن با سرود ای رقیب و یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدای آزادی آغاز شد.

اعضای مدیریت دانشگاه کوبانی و دانشگاه‌های شمال و شرق سوریه سخنرانی کردند و اعلام نمودند که به تدریس به زبان مادری و فارغ‌التحصیلی دانشجویان افتخار می کنند.

ریاست مشترک دانشگاه کوبانی، شروان مسلم سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«فارغ‌التحصیلی دانشجویان یک رخداد معمولی نیست، فارغ‌التحصیلی ۲۵۰ دانشجو خود یکی از اثرات انقلاب می‌باشد. فارغ‌التحصیلی آن دانشجویان نیز نتیجه مبارزه و مقاومت ۴۰ ساله است و در عین ‌حال صیانت از میراث هزاران شهید و مجروح می‌باشد. اگر که امروز ما هزاران نفر گردهم آمدیم و ۲۵۰ دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند، این نیز بیانگر این مورد است که خلق‌ما راه مقاومت را ادامه داده است،‌ جای اشغالگری و استعمارگری را باقی نگذاشته است.‌»

ریاست مشترک مجلس اجرایی خودمدیریتی دمکراتیک، اَوین سویید به مناسبت فارغ‌التحصیلی دانشجویان سخنرانی کرد. ریاست مشترک اوین سویید این روز را به تمام خلق تبریک گفت و بیان داشت‌: ‌«اهلی کوبانی با مقامت خود در مقابل اشغالگری قیام کرد و پیروزی را به یقین رساندند. این شهر نام خود را در جهان به اوج رساند. در هر وجب از خاک کوبانی شهدای ما جای دارند ما این روز را در شخص ویان آمارا و عگید جیلو و تمام شهدا برگزار می‌کنیم و مصممانه راه آنان را ادامه خواهیم داد.‌»

ریاست مشترک مجلس اجرایی کانتون فرات، فرهان حاج عیسا نیز در این جشن سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«اینان نوه‌های احمد خانی هستند،‌ اینان مبارزان او هستند که گام به گام پیروزی را به یقین می‌رسانند. ما پیروز خواهیم شد. ما تصمیم به پیروزی گرفته‌ایم.‌»

سپس گواهی فارغ‌التحصیلی به دانشجویان تقدیم شد.