۲۹ شروان به شهادت رسیده‌اند، خودمدیریتی ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد-بروز رسانی شدە است-

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد که ۲۹ شروان از نیروهای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه با حملات دیروز (۸ اکتبر) دولت اشغال‌گر ترکیه علیه چند نقطه در دیرک و رَمیلان‌، اطلاعیه‌ای مکتوب را صادر نمود.

اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

«حملات رژیم فاشیستی ترکیه به مناطق ما سال‌هاست که ادامه دارد. هدف از آن سردرگمی و ممانعت از مبارزه‌ی خلق و نیروهای نظامی و امنیتی علیه ترور است. روز گذشته، ۸ اکتبر، در دیرک و رَمیلان، حمله‌ای خونین به بسیاری از نقاط از جمله آکادمی مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت.این آکادمی ۲۴ ساعته برای حفاظت جامعه از تاثیرات مواد مخدر کار و تلاش می‌کند. همچنین بسیاری از مکان‌های نفتی و مناطق غیرنظامی، از جمله پروژهای کشاورزی درباسیه مورد هدف قرار گرفته و تعدادی از کارگران مجروح شدند. در نتیجه‌ی حملات دیروز و امروز ۲۹ عضو نیروهای مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده و ۲۸ عضو آن نیز مجروح شده‌اند و شرایط برخی از آن‌ها وخیم است. این حمله‌ی خصمانه با سکوت بین‌المللی در برابر اقدامات ترکیه در مناطق ما صورت گرفت. قبلا اعلام کرده بودیم که ادامه‌ی سکوت بین‌المللی، به دولت ترکیه اجازه خواهد داد که نسل‌کشی بیش‌تری را مرتکب شود. آن‌چه شب قبل رخداد نظرات ما را ثابت می‌کند. این سکوت و بی‌توجهی ظلم رژیم فاشیست را افزایش می‌دهد. لازم است افکار عمومی با مسئولیت اخلاقی در قبال اقدامات این رژیم علیه خلق و مناطق ما عمل کنند.

اعمالی که دولت ترکیه در مقابل دیدگان جهان انجام می‌دهد را محکوم می‌کنیم. تاکید می‌کنیم که سکوت بین‌المللی، حمایتی مستقیم از دشمنی دولت ترکیه در برابر خلق ماست. لازم است موضعی بین‌المللی روشنی در برابر تخطی‌گری‌های ترکیه علیه مناطق آرام ما و خلق ما و نیروهای نظامی ما وجود داشته باشد. نیروها و خلق ما هزاران فداکاری در مبارزه با داعش و ترور نشان دادند و از تمام جهان در برابر داعش محافظت کردند. متاسفانه در دورانی که خلق ما توسط نیروهای حامی داعش نسل‌کش می‌شوند، جامعه جهانی فقط نظاره‌گر است.

به حفاظت از خلق و دست‌آوردهایمان ادامه خواهیم داد. ما بر حق مشروع حفاظت تکیه می‌کنیم، ما به بنیان گذاری اراده‌ی جامعه خود و پافشاری جامعه خود بر زندگی شکوهمندانه ادامه خواهیم داد.

ما برای گرامی‌داشت یاد شهدایمان و محکومیت این خصومت و دشمنی، ۳ روز عزای عمومی اعلام می‌کنیم.»