۳ تن از اعضای TEV-DEM به شهادت رسیدند

TEV-DEM از شهادت ۳ تن از اعضای خود در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به شهبا خبر داد و گفت: «همه را به ایستادگی در برابر فاشیسم ترکیه دعوت می‌کنیم.»

اعلام مشخصات شهدا

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله روز ۹ اکتبر سال جاری به شهبا توسط دولت اشغالگر ترکیه، ۳ تن از اعضای این جنبش به شهادت رسیدند.

 

بیانیه TEV-DEM  به شرح زیر است:

«دولت فاشیست ترکیه روز به روز به جهانیان به طور کلی و به طور خاص به مردم ما ثابت می‌کند که دشمن اصلی علیه زنان، تلاش دموکراتیک، صلح و جوامع اصیل در شمال و شرق سوریه است. فاشیسم ترکیه که توسط آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ رهبری می‌شود نه تنها به تهدیدی برای مردم ما، بلکه برای کل مردم خاورمیانه و جهان تبدیل شده است. در شرایطی که به دلیل سیاست‌های اشتباه، نژادپرستی و مبارزه با مبارزان آزادی، شکست خورده است به کوه‌های کردستان، به زنان، غیرنظامیان، زیرساخت‌ها و تمام ارزش‌ها و دستاوردهای مردم در سراسر کوردستان و شمال و شرق سوریه حمله می‌کند. ده‌ها تن از مبارزان، زنان و رهبران خلق ما در اکتبر ۲۰۲۴ به شهادت رسیدند. در میان آن جنایات فجیع، او در ۹ اکتبر ۲۰۲۴ با تمام نفرت به پناهندگانی حمله می‌کند که در اثر تهاجم آک‌پ-م‌ه‌پ از عفرین آواره شده و در شهبا مستقر شده‌اند. این کار را با هدف ادامه نسل کشی مردم ما انجام می‌دهد. در نتیجه آن حمله ۳ تن از فعالین که برای ایجاد جامعه‌ای دموکراتیک، برابر و صلح‌طلب مبارزه کرده بودند به شهادت رسیدند.

مردم شریف ما و مبارزان آزادی و دموکراسی و جنبش جامعه دموکراتیک که در راه استقرار جامعه دموکراتیک، آزادی زنان و برادری مردم با همه مشکلات روبرو بوده‌اند، به این افتخار می کنند. شهادت آن رفقا را به دوستانشان و خلق وطن‌دوستمان تبریک می‌گوییم.

رفیق زَلال عفرین در دوران انقلاب روژاوا کوردستان با تمام توان در همه زمینه‌ها و در سراسر شمال و شرق سوریه تلاش کرده است. در راه آزادی مردم، جامعه دموکراتیک و آزادی زنان قدمی به عقب برنداشته است. در شخصیت او، پیشاهنگی زنان با انقلاب ۱۹ جولای و انقلاب زنان ثابت شده است و همچنین جایگاه خود را در TEV-DEM  و برای انجام کارهای بزرگ در میان آوارگان به اثبات رسانده است.

همچنین رفیق مظلوم عنتاب که در شخصیت خود نماینده وحدت مردم ما در هر چهار بخش کوردستان بود و بدون تردید انقلاب ۱۹ جولای را انقلاب همه مردم و به ویژه مردم کوردستان می‌دانست، از این رو مبارزه بزرگی انجام داد. او هم در همه زمینه‌ها و در TEV-DEM  جایگاه خود را یافته بود و در کنار آوارگانی که بر اثر ظلم دولت اشغالگر ترکیه آواره شده‌ بودند و در عزاداری و شادی آنان حضور دائمی داشت.

رفیق آلاف مراد یک جوان کورد بود. او در چارچوب کار جنبش، وظیفه و رسالت جوانان را مطرح کرد و برای خدمت به مردم و جوامع شمال و شرق سوریه تلاش کرد. آلاف تا رسیدن به شهادت، لحظه‌ای درنگ نکرد.

ما مردم آزادیخواه، مبارزان آزادی و دموکراسی، ضمن استقبال از شهدای خود، نهادهای مرتبط با حقوق بشر و دولت‌هایی را که در برابر وحشیگری فاشیسم ترکیه سکوت کرده‌اند، به شدت محکوم می‌کنیم. ما از همه مردم، دمکرات‌ها و جوامع آزاد می‌خواهیم که در برابر فاشیسم ترکیه بایستند و در دادگاه‌های عمومی و بین‌المللی درباره وحشیگری این رژیم وحشتناک قضاوت کنند.

ما به عنوان TEV-DEM  شهادت رفقای خود را برای مردم خود، زنان طرفدار دموکراسی و آزاد جشن می‌گیریم و قول می‌دهیم که به مبارزه برای آزادی و دموکراسی و برای جامعه متشکل و برابر و آزادی زنان بر اساس ارزش‌های این رفقا ادامه دهیم.‌‌»