۴ تبهکار داعش در حسکه دستگیر شدند

نیروهای سوریه دموکراتیک یک هسته مخفی داعش را در حسکه متلاشی و ۴ تبهکار را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم عملیات نظامی آنها، یک هسته داعش متشکل از ۳ تبهکار مرد و یک زن را متلاشی کرده است.

اطلاعات زیر در این بیانیه به اشتراک گذاشته شده است: «تیم عملیات نظامی (ت‌اُ‌ل) نیروهای سوریه دموکراتیک عملیات امنیتی دقیقی را در شهر حسکه انجام دادند. این عملیات علیه یک هسته خطرناک داعش که در حال انجام اقدامات تروریستی بود انجام شد.

نیروهای ما پس از جمع‌آوری اطلاعات کافی از تحرکات این هسته متشکل از یک زن و سه نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش، در روز ۱۴ اوت در محله‌های نشوا و خوِران شهر حسکه، به محل اختفای این هسته حمله کردند. در این عملیات، تروریست به نام احمد جلال عبدالغنی اهل شهر حلب معروف به ابی جلال، تروریست به نام علی محمد موسی اهل شهر حلب معروف به ابی طیب و عمر حمید العیسی معروف به ابی لیس اهل شهر دیرالزور دستگیر شدند. همچنین سرکرده این گروه تروریستی با نام نور محمد الموسی اهل شهر حلب موسوم به ام اسلام دستگیر شد.

اعضای این هسته در حال جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از مواضع و پایگاه‌های نظامی نیروهای ما به ویژه در مجاورت زندان سینا در محله خوِران در شهر حسکه بودند.

نیروهای ما در این عملیات مقداری مواد منفجره از این هسته تروریستی کشف و ضبط کردند. تبهکاران قصد داشتند از این مواد منفجره برای حمله به نقاط نظامی و موسسات خدماتی استفاده کنند.

نیروهای ما تاکید می‌کنند که به عملیات علیه هسته‌های مخفی گروه تروریستی داعش تا نابودی همه منابع مادی و نظامی آنها ادامه خواهند داد.»