۵۰ نفر دیگر به صورت اجباری در گری‌سپی اسکان داده شدند

دولت اشغال‌گر ترکیه ۵۰ پناهجوی سوری را که از خاک ترکیه به صورت اجباری انتقال داده است، در گری‌سپی اسکان می‌دهد.

یک منبع از کانتون گری‌سپی اشغالی اعلام کرد، حکومت ترکیه ۵۰ پناهجوی سوری را از طریق مرز گری‌سپی به کانتون گری‌سپی اشغالی انتقال داده است، این افراد همگی اهل دیگر مناطق سوریه هستند، به اسم “مجلس محلی گری‌سپی” به تبهکاران برای اسکان دادن در این کانتون تحویل داده است.

از ابتدای این ماه حکومت دولت ترکیه ۲۵۰ پناه پناهجوی سوری را به کانتون گری‌سپی منتقل کرده است، همزمان همان حالت در دیگر مناطق اشغالی تحت سلطه‌ی ترکیه “سریکانی و جرابلوس و اعزاز‌ و عفرین” انجام می‌شود، ۳۰۰ نفر از ساکنان “دیرالزور و حلب و حما و روستاهای دمشق” در این کانتون اسکان داده شده‌اند.

اقدامات دولت ترکیه بخشی از ساخت یک پروژه‌ی مستعمره‌ای است با اسکان آوارگان سوری در سرزمین‌های اشغالی به جای ساکنان اصلی آن‌ها که به دلیل اشغال مناطقشان توسط دولت ترکیه گریخته‌اند.

اکثر افرادی که به مناطق اشغالی منتقل شده‌اند، به دلیل هرج و مرج، تنش‌های امنیتی، شرایط بد معیشتی و جنایات انجام شده توسط اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن، در آن‌جا نمی‌مانند.

انتقال داده شدگان می‌خواهند با وجود خطرات، به مناطق خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بروند.

بر اساس اطلاعات، روز گذشته ۳ شهروند در حوالی روستای اعیوه در کانتون گری‌سپی اشغالی هنگامی که در تلاش بودند خود را به مناطق خودمدیریتی برسانند، بر اثر شلیک تبهکاران “احرار الشرقیه” زخمی شدند.

مجلس کانتونی گری‌سپی در ۲۶ ژوئن به خبرگزاری ما اعلام کرد که ۲۶۵ خانواده از این کانتون اشغالی خود را به مناطق خودمدیریتی رسیده‌اند.

در طول بحران چهار ساله سوریه، دولت ترکیه در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ کانتون گری‌سپی را پس از اشغال چندین منطقه دیگر در شمال سوریه مانند “ادلب و الباب، اعزاز و عفرین” اشغال کرده است.