۹ ایستگاه آبرسانی در طبقه از کار افتادند

شبکه‌ی آب شهر طبقه اعلام کرد، به دلیل قطع آب فرات توسط دولت اشغال‌گر ترکیه، ۹ ایستگاه آبرسانی به طور کامل از کار افتادند.

ده‌ها عضو شبکه‌ی آب طبقه و نماینده‌ی نمایندگان اداره‌ی مدنی دمکراتیک طبقه جلسه‌ای برگزار کرده و اطلاعیه‌ای در این رابطه منتشر نمودند.

اطلاعیه از سوی ریاست مشترک بشکه‌ی آب، محمود شیخ قرائت شد.

در اطلاعیه این مورد ذکر شده است که دولت اشغال‌گر ترکیه جریان آب فرات را قطع کرده و اجازه‌ی جریان آب را در شمال و شرق سوریه نمی‌دهد و از استفاده از آب به عنوان سلاح علیه خلق‌های منطقه ادامه دارد.

در ادامه‌ی اطلاعیه به نقض پیمان‌نامه‌ها در رابطه با آب فرات از سوی دولت اشغال‌گر ترکیه  اشاره شده است، گفته شد: “در نتیجه‌ی نقض معاهده‌ها از میزان آب سد و دریاچه‌ها بسیار کاسته شده است، که یکی از آن‌ها سد طبقه است. آب این سد ۴ میلیارد مکعب کاهش یافته است”.

در اطلاعیه به از کار افتادن ۹ ایستگاه آبرسانی اشاره شده است، کسانی که از این ایستگاه‌ها استفاده می‌کردند اکنون از آب محروم هستند.

در پایان، از سازمان ملل متحد خواسته شده است که نقشی فعال ایفا نمایند، خلق سوریه را بطور عام و خلق شمال و شرق سوریه را به طور خاص نجات دهید، دیگر اجازه ندهند دولت اشغال‌گر ترکیه مرتکب جنایات جنگی علیه خلق سوریه شود.