ادامه‌ی نمایشگاه شهید هَرَکول در هفتمین روز

نمایشگاه کتاب شهید هرکول در هفتمین روز خود با کنش‌های مختلف ادامه یافت.

نمایشگاه کتاب شهید هَرَکول، هشتمین دوره خود را با شعار «مطالعه را به یک شیوه زندگی تبدیل کنیم» و با حضور ۵۴ ناشر، کتابخانه، مرکز و انجمن‌های ادبی از سوریه، لبنان، عراق، بلژیک، بریتانیا، مصر، کویت و امارات در سالن زانا شهر  قامشلو در هفتمین روز خود ادامه داد.

دانشجویان شمال و شرق سوریه، روشنفکران، نویسندگان، اهالی تئاتر و اعضای سازمان‌های اداره خودمدیریتی از نمایشگاه بازدید کردند.

در این نمایشگاه ۱۴۳ هزار کتاب به زبان‌ها و موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده بود، شامل: ادبیات، داستان، رمان، شعر، تئاتر، پژوهش، فلسفه، علوم اجتماعی، زبان‌شناسی، فرهنگ و کتاب‌هایی برای کودکان.

کتاب‌های پروفسور آمریکایی «بونی میلر» که از طریق زوم در نمایشگاه حاضر بود، با عنوان «ارتباط با کودکان» و «ارتباط با کودکان در کلاس‌های مدرسه» که به ۱۲ زبان ترجمه شده است، در نمایشگاه شهید هرکول به نمایش گذاشته شد. بونی میلر در مورد کتاب‌های خود که در نمایشگاه عرضه شده بود، گفت: «خیلی خوشحالم که این کتاب‌ها در نمایشگاه شهید هرکول نیز ارائه شده‌اند.»

بونی میلر اظهار داشت که کودکان اساس جامعه هستند و به همین دلیل دو کتاب او در مورد کودکان نوشته شده است. او گفت: «ما باید از کودکان شروع کنیم، به‌ویژه در شرایط کنونی که کودکان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و مسیر رشد آنها محدود شده است. به همین دلیل، باید این کتاب‌ها را برای خانواده‌ها بنویسیم تا از کودکان خود محافظت کنند.»

نمایشگاه در روز هفتم خود با امضای کتاب‌ها ادامه یافت.