اداره خودمدیریتی از دمشق خواست عوام‌فریبی و فتنه‌گری را کنار بگذارد

اداره روابط خارجی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به اظهارات دولت دمشق در متهم کردن اداره خودمدیریتی واکنش نشان داد و از آن خواست تا دست از عوام‌فریبی و فتنه‌گری بردارد.

اداره خودمدیریتی به اظهارات وزارت امور خارجه دولت دمشق مبنی بر متهم کردن اداره خودمدیریتی در خصوص حملات به دیرالزور واکنش نشان داد.

اداره روابط خارجی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد که زبان دولت دمشق خصمانه است و سوری‌ها به خوبی می‌دانند که این اظهارات چه معنایی دارد.

اداره خودمدیریتی گفت: «حوادث دیرالزور با حملاتی که توسط نیروهای وابسته به دولت دمشق و حامیان آنها انجام شد آغاز شد.»

اداره خودمدیریتی با بیان اینکه دولت دمشق با این درک کشور را به هرج و مرج و فساد کشانده است، توجه دمشق را به اشغالگری دولت ترکیه در سوریه و جنایات آن جلب کرد.

در این بیانیه آمده است: «آنها همچنان بر ادامه این ذهنیت که مردم سوریه را قتل‌عام می‌کند اصرار دارند. ما نگرش مردم سوریه در رد فتنه دمشق و حمایت آنها از نیروهای محافظ آن را مهم می‌دانیم.»

اداره خودمدیریتی از مردم سوریه که در مناطق تحت کنترل دولت دمشق زندگی می‌کنند خواست فریب لفاظی‌های خصمانه دولت را نخورند و در برابر جنگ احتمالی متحد شوند و به وزارت روابط خارجی دمشق این پیام را داد: «از عوام‌فریبی و لفاظی‌هایی که هیچ نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت، دست بردارید.»

اداره خودمدیریتی در پایان گفت‌وگوی داخلی را تنها راه ساختن کشوری دموکراتیک دانست و گفت: «ما هر نوع تلاش فتنه‌انگیز را رد می‌کنیم و با اتحاد مردم در مقابل آن خواهیم ایستاد.»