اداره خودمدیریتی: آزادسازی خاکمان، هدف استراتژیک ماست

داره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه آزادسازی اراضی اشغالی را هدف استراتژیک خود اعلام کرد و گفت: «همه امکانات برای این امر بسیج خواهد شد.»

اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای کتبی درباره چهارمین سالگرد حمله اشغالگران ترکیه به سرکانی و گری سپی منتشر کرد.

وی در بیانیه خود به تخلفات و قتل‌عام در سرزمین‌های اشغال شده اشاره کرد و گفت: «کشتار و جنایات انجام شده در سرزمین‌های اشغال شده، فجیع‌ترین جنایات و بزرگترین نقض موازین و ارزش‌های اخلاقی، وجدانی و هم‌پیمانی بین‌المللی است. سیاست نسل‌کشی دولت ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه در مقابل چشمان جهانیان در حال انجام است. سرکانی و گری سپی در نتیجه توافقات دولت قبلی آمریکا و اردوغان و سکوت بین‌المللی اشغال شد. عفرین هم همینطور بود. این اشغال، مهاجرت و رنج نتیجه این توافقات و سیاست هاست.»

اداره خودمدیریتی از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات دولت ترکیه انتقاد کرد و گفت: «ترکیه همان سیاست، حملات و نسل‌کشی را علیه مناطق ما انجام می‌دهد. قدرت خود را از سکوت بین‌المللی می‌گیرد. متأسفانه جنایت و ویرانی که در حال حاضر توسط رژیم فاشیستی انجام می‌شود، ادامه آن سیاست‌های ظالمانه است. فضای سیاسی نیز زمینه را برای حملات ایجاد می‌کند.»

در ادامه این بیانیه، درخواست محکوم نمودن تبهکاران و مقامات ترکیه به دلیل جنایت علیه ساکنان شمال و شرق سوریه مطرح شد. همچنین بیان شد که گزینه آزادسازی تمامی مناطق اشغال شده، یک گزینه استراتژیک و غیرقابل برگشت است و تمامی امکانات خود را علیه سیاست نسل‌کشی و اشغالگری بسیج خواهند کرد.

در پایان این بیانیه از تمامی نیروهای فعال در سوریه، سازمان ملل، سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه و شورای امنیت سازمان ملل خواسته شد که از وضعیت سرزمین‌های اشغالی و اقدامات علیه مردم شمال و شرق سوریه غافل نشوند.