اداره خودمدیریتی: برای حفاظت از دستاوردهای خود هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد

خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه با صدور بیانیه‌ای مکتوب علیه حملات اشغالگری ترکیه اعلام کرد: «از نیروهایی که خواهان کاهش تنش هستند می‌خواهیم وارد عمل شده و به مسئولیت خود عمل کنند.»

بیانیه اداره خودمدیریتی علیه حملات دولت ترکیه

خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه که این روزها در منطقه افزایش یافته است، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه به شرح زیر است:

«رژیم آک‌پ به جنگ خود علیه مناطق ما با هدف برهم زدن صلح و تمایل دولت ترکیه برای ایجاد تنش‌ها و فرار از بحران داخلی خود ادامه می‌دهد. زیرا رژیم مذکور می‌خواهد تنش و تروریسم را تحت هر شرایطی احیا کند.

دولت ترکیه و تبهکارانش کانتون منبج و پیش از آن شهبا را هدف قرار دادند و بر اثر این حملات یک شهروند شهید و تعدادی از جمله کودکان زخمی شدند. این حملات تلاش‌ها علیه تروریسم را تضعیف می‌کند.

ما به عنوان اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه این حملات را محکوم می‌کنیم. ما اطمینان می‌دهیم که برای محافظت از دستاوردهای خود هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما از نیروهایی که خواهان کاهش تنش هستند می‌خواهیم وارد عمل شده و به مسئولیت خود عمل کنند. زیرا سکوت آن نیروها، حمایت مستقیمی از دولت ترکیه می‌باشد. این سختی‌هایی را به همراه خواهد داشت و باعث می‌شود که تنش در میان محاصره و مشکلات مهاجران در مناطق ما عمیق‌تر شود. علاوه بر این، تنش در تمام مناطقی که اردوگاه‌هایی که در آن خانواده‌های تروریست‌های داعش وجود دارد، عمیق‌تر خواهد شد.

همچنین از طرف‌های حقوقی و بین‌المللی می‌خواهیم که برای محدود کردن نقض‌های حقوق غیرنظامیان و خطر جانی که آنها را تهدید می‌کند تلاش کنند.

به خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.»