اداره خودمدیریتی: بستن دروازه سیمالکا یک تصمیم ناعادلانه و یک‌جانبه است

اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه گفته است که تصمیم برای بستن دروازه مرزی سیمالکا با باشور کوردستان تصمیمی ناعادلانه و یک‌جانبه از سوی حزب دمکرات کوردستان است و درخواست کرد که بستن این دروازه به عنوان کارت فشاری سیاسی علیه روژآوا به کار گرفته نشود.

امروز، اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای دربارەی بستن دروازه سیمالکا توسط مقامات باشور صادر کرد و در آن آمده است: با ادامه تحریم‌ها علیه مناطق ما و ادامه‌ی تلاش‌ها برای مبارزه با داعش و همچنین ادامه‌ی تهدیدات مستقیم دولت ترکیه و تبهکاران وابسته با آن، با بسته شدن تمامی دروازه‌های دیگر بر مناطق ما و ادامه‌ی سیاست محاصره علیه خلق ما همراه بوده است. ما در اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از بسته شدن دروازه سیمالکا با باشور کوردستان، غافلگیر شدیم، زیرا بی‌آن‌که هیچ دلیل لوژیکی و جزئیات را به ما اعلام کنند، پ.د.ک یک‌جانبه تصمیم به بستن این دروازه را داده است.

این دروازه تنها دروازه‌ی باز بروی مناطق ما است و آن تنها برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه و سازمان‌های کمک رسان و برخی از امور تجاری اختصاص دارد. به نظر ما، این تصمیم “اشتباه” است، به ویژه زمانی که هیچ توضیحی به ما و همگان ارائە نشده است و استفاده از این دروازه‌ی انسانی برای اهداف سیاسی و بهره برداری از منطقه و خلق ما، عملی ناشایست است، همچنین این تصمیمات مزاجی را کە علیە خلقمان و منطقه صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنیم.

امیدواریم این دروازه به عنوان کارت فشار سیاسی علیه منطقه ما مورد استفاده قرار نگیرد، تاکید می‌کنیم که باید این دروازه از مواضع تنگ نظرانه سیاسی، جدا و آزاد گردد، همچنین امیدواریم که زبان لوژیک بر این موضوع فایق آید و این دروازه مانند همیشه به کارت فشار و بهرەبرداری‌ مورد استفاده قرار نگیرد.

خلق ما هنوز مقاوم است و در پی راهی برای ماندن است، لذا این تصمیمات مزاجی خدمت به کسانی است که می‌خواهند به خلق و دست‌آوردهایش لطمه بزنند”.