اداره خودمدیریتی: ما از اراده خود صیانت می‌کنیم

اداره خودمدیریتی اعلام کرد که حملات دولت ترکیه در ادامه سیاست نسل‌کشی و محاصره منطقه است و خواستار توسعه حمایت و مشارکت در انتخابات علیه سیاست‌های نسل‌کشی شد.

اداره خودمدیریتی

ارتش اشغالگر ترکیه روز گذشته شهرهای تل حمیس، تل کوچر و عامودا در کانتون جزیر را بمباران کرد. در نتیجه ۴ تن از مبارزان سوریه دموکراتیک شهید و ۱۱ غیرنظامی زخمی شدند.

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه بیانیه کتبی درباره این حمله منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که این حمله جنایتی دیگر از دولت ترکیه و ادامه سیاست نسل‌کشی و محاصره منطقه است.

در این بیانیه آمده است که هدف از این حملات شکست اراده مردم و مبارزه آنها برای دموکراسی است.

در این بیانیه با بیان اینکه شدت یافتن حملات همزمان با مقدمات انتخابات شهرداری‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: «این حملات در زمانی انجام می‌شود که جوامع ما و مردم خود را برای انتخابات دموکراتیک آماده می‌کنند تا به پیشرفت بیشتری در اداره جامعه دست یابند. این حمله یک اقدام غیراخلاقی و حمله مستقیم به تلاش‌ها برای اجرای دموکراسی در سوریه و خدمات برای جامعه است.»

در این بیانیه این حملات به شدت محکوم شده و گفته شده است: «با هدف برآورده کردن انتظارات مردم به وظایف خود عمل خواهیم کرد. تمام اتهامات مربوط به انتخابات یک اقدام انتقام جویانه است و هدف از آن جلوگیری از انتخابات است. ما اعلام می‌کنیم که این انتخابات گامی در جهت تضمین یک دموکراسی واقعی در سوریه است.»

در این بیانیه از مردم منطقه خواسته شده است تا همبستگی خود را در برابر سیاست‌های نسل‌کشی توسعه دهند و قویا در انتخابات شرکت کنند.

در ادامه بیانیه آمده است که موضع‌گیری یکپارچه راه رسیدن به آینده‌ای آرام و زندگی با عزت است.

در ادامه گفته شد که هدف طیف‌های خارجی بردگی خلق‌ها و جلوگیری از توسعه اراده آنهاست. همچنین از مردم برای حضور قوی در انتخابات و صیانت از تصمیم آزاد دموکراتیک خود درخواست شد و گفته شد: «شرکت در انتخابات و پیروزی در آن یک پیروزی تاریخی قوی در برابر نیروهایی است که می‌خواهند اراده ما را شکست دهند.»

در پایان به خانواده شهدای حمله دولت ترکیه تسلیت گفته شد و شفای عاجل برای مجروحان درخواست شد.