اداره خودمدیریتی: پایان اشغال، ثبات را برای منطقه به ارمغان می‌آورد

اداره خودمدیریتی به مناسبت پنجمین سالگرد اشغال سری‌کانی و گری‌سپی بیانیه‌ای صادر کرد و با بیان اینکه پایان اشغالگری، امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان می‌آورد، گفت: «با پیروی از راه شهدا منطقه را آزاد خواهیم کرد.»

اشغالگری ۹ اکتبر

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه به مناسبت پنجمین سالگرد حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به سری‌کانی و گری‌سپی بیانیه کتبی صادر کرد. در این بیانیه آمده است که این شهرها با حمایت نیروهای بین‌المللی اشغال شده و «مردمی که برای عزت و آزادی خود می‌جنگند هدف قرار گرفته‌اند.»

در این بیانیه تاکید شده است که باید به سیاست‌های اشغالگرانه و نسل‌کشی پایان داده شود و تمام تلاش‌ها علیه اراده مردم منطقه برای تعیین آینده دموکراتیک خود با شکست مواجه شده است. همچنین اعلام شد که این توطئه علیه همه مردم سوریه بوده و مستقیماً حاکمیت سوریه را هدف قرار داده است.

اداره خودمدیریتی وحدت و همبستگی مردم منطقه و پایداری پروژه ملت دموکراتیک را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد که تمامی تلاش‌های دشمنانی که تلاش کردند پروژه‌های خود را بر منطقه تحمیل کنند، ناکام خواهد ماند.

اداره خودمدیریتی از قدرت‌های بین‌المللی و همدستانی که با دولت ترکیه همکاری می‌کنند، خواست تا به این حمایت پایان دهند. اداره خودمدیریتی از سازمان ملل متحد، نهادهای حقوقی و سازمان‌های بشردوستانه خواست تا یک کمیته تحقیق مستقل برای تشخیص و ثبت جنایات ارتکابی در سرزمین‌های اشغالی و محاکمه جنایتکاران تشکیل دهند.

در این بیانیه تاکید شده است که پایان اشغالگری، امنیت و ثبات را برای منطقه به ارمغان می‌آورد و این هدف، تصمیم استراتژیک اداره خودمدیریتی است.

در پایان این بیانیه آمده است که با عزم مردم و پیروی از شهدا، منطقه آزاد خواهد شد.