اداره خودمدیریتی روژآوا به مقاومت کوبانی درود فرستاد

اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه از مردم خواست که مانند کوبانی از شمال و شرق سوریه حمایت کنند.

اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه به مناسبت اول نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

این بیانیه به شرح زیر است:

«شهر کوبانی با مقاومت تاریخی خود و به لطف مبارزان یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان به میراث قهرمانی برای مردم ما و میراث بشریت برای تمام جهان تبدیل شده است. سازمان داعش در کوبانی شکست خورد و حمایت مستقیم دولت ترکیه از هدف خود که تشکیل دولت اسلامی در دمشق و عراق بود، عقب‌نشینی کرد.

اول نوامبر (روز جهانی کوبانی) که مردم جهان برای حمایت از کوبانی به میدان آمدند، رویدادی تاریخی در تاریخ خاورمیانه مدرن و همچنین گامی مهم برای حمایت مردم از یکدیگر در مبارزه برای آزادی و دموکراسی است.

در نهمین سالگرد آزادسازی کوبانی و در روز جهانی کوبانی، بار دیگر از مردم خود برای نشان دادن موضع‌گیری تاریخی تشکر می‌کنیم. میراث مقاومت کوبانی، میراث انسانیت و دستاوردی برای مردم آزادیخواه و دمکرات است. همچنین از همه جوامع و خلق‌های سوریه، کوردستان و انترناسیونالیستهای آزادی‌خواه که به کوبانی آمدند تشکر می‌کنیم.

با این حال، برای مقابله با ترور جهانی(داعش) هنوز هم مناطق ما از جمله کوبانی همچنان با تهدید و حملات مواجه هستند. دولت ترکیه به سرزمین‌های ما حمله می‌کند و مرتکب جنایت می‌شود. زیرساخت‌ها را تخریب می‌کند و صلح و امنیت آن را تهدید می‌نماید. همچنین دستاوردهای بدست آمده علیه داعش و تروریسم را تهدید می‌کند.

ما از حمایت جهانی از کوبانی قدردانی می‌کنیم. حفاظت از دستاوردها با ادامه حمایت از انقلاب مردم ما و مبارزه آن با تروریسم، توقف دولت ترکیه، افشای سیاست‌ها و حمایت آن از تروریسم و ​​باز کردن تحقیقات درباره نسل‌کشی که علیه مردم ما انجام می‌شود، امکان پذیر است.

ما به مردم خود می‌گوییم که میراث مقاومت کوبانی و راه شهدای کوبانی و سراسر شمال و شرق سوریه، چراغ تصمیم و اراده ما برای رسیدن به خواسته‌های مردم و حفاظت از خلق‌های ما خواهد بود. همچنین این امر زمینه را برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی ما و ادامه جنگ با تروریسم و ​​فتنه‌ها فراهم می‌کند. ما مطمئن هستیم که مردم ما با اراده خود به موفقیت دست خواهند یافت، سرزمین‌های اشغالی را آزاد خواهند کرد و سوریه متحد را خواهند ساخت.»