اداره‌ی خودمدیریتی آمار حملات را اعلام کرد

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعلام کرد که دیروز در پی انجام ۴۰ حمله‌ توسط دولت اشغال‌گر ترکیه ۸ نفر به شهادت رسیده و ۱۸ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بخش اطلاع‌رسانی اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک، آمار حملات دولت اشغال‌گر ترکیه را در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ که به مناطق شمال و شرق سوریه انجام داده است را اعلام کرد.

براساس این آمار که در سایت رسمی اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه منتشر شده است، ارتش ترکیه با استفاده از ۷ هواپیمای جنگی و ۳۳ پهباد به طور کل ۴۰ بار به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده است.

۴۰ حمله به قامیشلو، عامودا و کوبانی

در این آمار در رابطه با حملات این اطلاعات منتشر شده است:

در قامیشلو ۳۱ بار به ایستگاه صدکوب در محله‌ی جرنیک، انبار خوراک، کارگاهی در محله‌ی‌ الیا، ۲ شرکت بازسازی، چاپخانه‌ی سیماو‌، بیمارستان کرونا، بیمارستان، ایستگاه برق، انبار ام، بیمارستان شست‌و‌شوی کلیه، کارگاه اکسیژن، منطقه‌ی پشت آرامستان شهدا، انبار سرامیک، ایستگاه سوخت کشاورزان، پارکینگ عزیز، انبار سیمان، روستای ام فورسان‌، فروشگاه گازی وال، بازار پنج‌شنبه، انبار نزدیک بیمارستان کرونا، کارگاه برفین که تولید کننده‌ی مواد شست‌وشو است و ایستگاه سوخت بوتان حمله کرده است.

در منطقه‌ی عامودا به طور کل ۳ حمله به تالار عروسی کرم، انبار گندم و انبار زیتون صورت گرفت.

در کوبانی ۶ حمله به پارکینگ اتومبیل، بیمارستان مشته‌نور که تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز است، یک شرکت، کارگاه مرغ واقع در جاده‌ی روستای ترمیک‌، مزرعه‌ای واقع در جاده‌ی حلب، گاراژ تعمیر اتومبیل و شرکت ساختمان سازی احمد تمور صورت گرفت.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ روستا و شهر در تاریکی به سر می‌برند

بر اثر حملات بیش از ۲ هزار ۶۰۰ روستا و شهر در تاریکی به سر می‌برند. هواپیماهای دولت اشغال‌گر ترکیه ایستگاه برق قامیشلو، دِرک و دربسی را بمباران کرده است.

همزمان با این حملات، تبهکاران وابسته به دولت اشغال‌گر ترکیه با سلاح سنگین و خمپاره از پایگاه نظامی روستای الشیخ ناصر روستای دندنه واقع در شمال غربی منبج را توپباران کردند. بر اثر این حملات ۸ شهروند که دو تن از آن‌ها زن هستند به شهادت رسید و ۱۸ نفر دیگر که شامل زن و کودک هستند مجروح شده‌اند.

۸ شهید و ۲۸ مجروح

اسم کسانی که در پی این حملات به شهادت رسیده‌اند به شرح زیر است:

بریوان محمد

فرحان‌ خلف

ریاض همو

فرحان‌ تمه

ریناس حسین

حسین احمد

فارس ال فارس

آیا الصباوی

براساس گزارش دفتر کمیته‌ی شهدای شمال و شرق سوریه، فرمان خلف، بریوان محمد، حسین احمد، ریاض همو در پی حمله به چاپخانه‌ی سیماودا به شهادت رسیدند، ریناس حمید در پی حمله به کارگاه ام در جزیر به شهادت رسید. فرحان‌ تمه در پی بمباران کارگاه اله در قامیشلو به شهادت رسید. آیا صباوی در پی بمباران نانوایی روستای ام الفورسانی در قامیشلو به شهادت رسید و فارس الفارس‌ در پی توپباران شهر قامیشلو به شهادت رسید.

در این حملات ۱۸ شهروند مجروح شده‌اند که در بیمارستان‌های داخلی تحت درمان هستند.

از ۲۳ دسامبر دولت اشغال‌گر ترکیه مناطق شمال ‌‌شرق سوریه را بمباران می‌کند. با پهبادهایش زیرساخت‌های غیرنظامی و خدماتی و بیمارستان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.