اداره‌ی خودمدیریتی: از مقاومت مخمور حمایت می‌کنیم

اداره‌ی خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه تاکید کرد، تلاش‌ها برای تحمیل محاصره به زور سلاح از طرف ارتش عراق، راهی است ضد ارزش و اخلاق حفاظت از اردوگاه و پناهجویان است.

امروز اداره‌ی خودمدیریت یدر شمال و شرق سوریه در حساب رسمی خود اطلاعیه‌ای در رابطه با تلاش‌های ارتش عراق برای سیم خاردار کشیدن اردوگاه مخمور و گذاشتن برج مراقبتی، منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

“در وضعیت سختی که پناهندگان اردوگاه مخمور در آن بسر می‌برند، همراه با آزار و مشقت و فرار از ستم و ناعدالتی دولت ترکیه، در این ساعت‌های اخیر، حکومت عراق آزار و مشقت ساکنان اردوگاه را بیش از پیش کرد.

حملات انجام شده بر اردوگاه مخمور و تلاش‌ها برای تحمیل حصار با زور اسلحە، راهکاری ضد ارزش و اخلاق محافظت از اردوگاه و پناهندگان است. ساکنین اردوگاه افراد غیر نظامی و پناهنده هستند، این اردوگاه زیر نظر سازمان ملل قرار دارد، ولی سال‌هاست تحت محاصره است. سال‌هاست حکومت بغداد وضعیت سختی را بر آنان تحمیل می‌کند و محاصره‌ی را بر آنان تندتر کرده است، به جز این‌ قبلا نیز وضعیتشان بحرانی و بد است. باید حکومت عراق خواسته‌های انسانی ساکنین اردوگاه را فراهم کند، نه این‌که نیروی نظامی را علیه آنان بکار گیرد، این راهکار حکومت عملی نالایق و متضاد است با ارزش و قاعدە و قوانین پناهندگان است.

همگان می‌دانیم که خلق عراق از دست مهاجرت اذیت فراوانی دیده است. هنوز هم هزاران عراقی در اردوگاه‌های اداره‌ی خودمدیریتی ساکن هستند. اما مسئولیت حفاظت و محیا کردن لزومات زندگیشان بر عهده‌ی حکومت‌های محلی است.

تاکید می‌کنیم، ما در اداره‌ی خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه از پناهندگان کمپ مخمور حمایت می‌کنیم، همراه آزار و اذیت و وضعیت سختشان هم درد هستیم، به عنوان حمایت هم دردی با هر پناهنده که در هر جایی که باشند.

تاکید می‌کنیم، پناهندگان صاحب حقوق هستند و نباید دردهایشان را عمیق‌تر کنیم، زیرا از اساس دلیل انسانی را مجبور کرده‌اند که به کمپ‌ها پناه ببرند. لازم است با زبان غیر از زبان نظامی و سلاح اختلافات را حل کرد، از طریق گفتگو درک متقابل حاصل شود، مشکل پناهندگان حل شود، وضعیت و شرایطشان را درک شود، مستمر گفتگو درباره‌ی اساس راه حل، نه این‌که نتیجه‌ی غیر و ناخواسته‌ای از آن بدست آید”.