اداره‌ی خودمدیریتی: دولت ترکیه هرگاه که متحمل شکست می‌شود، به ما حمله می‌کند

اداره‌ی خودمدیریتی در رابطه با حملات دولت ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و اعلام کرد: «دولت ترکیه هرگاه که متحمل شکست می‌شود، به مناطق ما حمله می‌کند.»

وزیر خارجه‌ی دولت ترکیه، هاکان فیدان اعلام کرده بود که زیرساخت‌های غیرنظامی در عراق و سوریه حمله می‌کنند. خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اعلام کرد، که این تهدیدات و حملات به مناطق ما به حد انتقام رسیده است که دولت ترکیه در طرح‌ها و پروژه‌های خود در سوریه موفق نشده است.

اطلاعیه از این قرار است:

«بار دیگر در نتیجه اصرار بر هدف قرار دادن مناطق ما که دولت ترکیه از طریق مقامات خود تهدید به حمله به مناطق ما کرده است و برای توجیه و مشروعیت بخشیدن به حملات خود علیه خلق ما می‌گویند که آن منطقه، نهادها و سازمان‌ها و خلق آن نیز هدف پروژه‌ی ترکیه قرار خواهد گرفت.  این لحن و زبان تهدید کردن پس از آن اتفاق افتاد که خلق ما نقشه‌ها و بازی‌های پلید نیروهای منطقه‌ای، به ویژه دولت ترکیه و رژیم سوریه را علیه خلق ما در دیرالزور شکست دادند.

این تهدیدها پس از عملیات آنکارا صورت گرفت که در هر موضوع و مشکلی که علیه ترکیه اتفاق می‌افتد، مناطق ما مورد هدف قرار می‌گیرند. دولت ترکیه حرکت نظامی زیادی را در مرزهای خود با سوریه انجام داده و هر روز مرتکب اعمال جنایتکارانه‌ای مانند قتل، شکنجه و ضرب و شتم جوانانی می‌شود که می‌خواهند از طریق ترکیه وارد اروپا شوند.

دولت ترکیه در سناریوسازیی خود تلاش می‌کند عملیات اخیر آنکارا را به مناطق ما مرتبط سازد و این ادعا خود را پنهان کردن و فرار بزرگ ترکیه از افکار عمومی داخلی و نادیده گرفتن مسائل داخلی از جمله مسئله‌ی کورد است.

در حالی که تهدیدات دولت ترکیه را به شدت رد و محکوم می‌کنیم، ما به عنوان خودمدیریتی شمال و شرق سوریه تاکید می‌کنیم:

تهدیدات و مورد هدف قرار دادن مناطق ما پس از شکست دولت ترکیه در دستور کار و برنامه‌های خود در سوریه، جنبه‌ی تلافی‌جویانه دارد.

این تهدید فرار رو به جلو بوده و نادیده گرفتن واقعیت‌ فعلی در ترکیه و فریب افکار عمومی در ترکیه است.

این تهدیدات علیه منطقه‌ی ما تأثیر منفی بر فعالیت‌ها و تلاش‌های خلق ما و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و هسته‌های آن دارد.

هیچ‌کس از این تهدیدها سود نخواهد برد و برپا کردن درگیری و اختشاش‌ نوعی ایجاد بی‌ثباتی است و این نیز هدف اصلی دولت ترکیه است.

مورد هدف قرار دادن زیرساخت‌ خدماتی به خودی خود تأثیر منفی بر وضعیت عمومی و انسانی دارد و این امر اقدامی خصمانه است که در زمره‌ی جنایات جنگی قرار می‌گیرد.

تمامی طرف‌ها و جناح‌ها در سوریه باید نقش و موضع روشن و جدی اتخاذ نمایند و این تهدیدات را خنثی کنند، زیرا علاوه بر مشکلات در داخل سوریه، دولت ترکیه نیز شیوه‌ی زندگی خلق ما در شمال و شرق سوریه را هدف قرار می‌دهد و رنج و محنت انسان‌ها را نیز افزایش می‌دهد. این نیز مشکل بزرگی در پی خواهد داشت.

ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد، ائتلاف بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه، همچنین از روسیه می‌خواهیم که موضع جدی را اتخاذ نمایند و در برابر دولت ترکیه بایستند تا تعادل جدیدی در سوریه از طریق منطقه‌ی ما ایجاد شود.»