اداره‌ی خودمدیریتی: حملات دولت ترکیه بر تمامی منطقه تأثیر می‌گذارد

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه خاطر نشان کرد که حملات دولت اشغال‌گر ترکیه بر مردم منطقه تأثیر گذار است و این حملات بخشی از نسل‌کشی هستند.

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در رابطه با آخرین حملات دولت اشغال‌گر ترکیه بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در بیانیه ذکر شده است: «دولت ترکیه علیه مناطق ما سلسله اقدامات نسل‌کشی انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا دایره‌ی اشغال‌گری‌های خود را گسترش دهد. روز گذشته دولت اشغال‌گر ترکیه نقاط استراتژیکی مانند نفت، زیرساختهای استراتژیک و خدماتی را در مناطق تربه‌سپی و دِرک مورد هدف قرار داد.»

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک در ادامه‌ی بیانیه‌ به این اشاره کرده است که این حملات مکمل حملاتی است که در سال‌های اخیر دولت ترکیه انجام داده است، هدف از این حملات ایجاد عدم ثبات و هرج و مرج و آشوب در منطقه است و در ادامه خاطر نشان کرده است که دولت ترکیه از طریق این حملات از تروریست‌ها حمایت می‌کند، تا گروه‌های تبهکار وابسته به آن بتوانند حمله نمایند، این حملات در درجه‌ی اول حمایت از سازمان تروریستی داعش است.

در ادامه اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک به تأثیرات منفی این حملات اشاره کرده است و گفت: «حمله تنها علیه یک منطقه نیست بلکه علیه تمامی مناطقی است که خودمدیریتی خود را اعلام نموده‌اند و بخشی از سلسله نسل‌کشی‌هایی است که علیه این خلق و تمامی خلق سوریه صورت می‌گیرد.»

در پایان بیانیه، اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک از تمامی نیروها درخواست کرد که با این حملات که علیه ثبات منطقه صورت می‌گیرد، با هوشیاری تمام برخورد نمایند، همچنین از تمامی طرف‌هایی که علیه داعش در حال مبارزه هستند درخواست کرد تا علیه این حملات دولت اشغال‌گر ترکیه موضع‌گیری نمایند. همچنین از تمامی سازمان‌های حقوق بشری درخواست کرده است تا به وظایف خود عمل نمایند.