اداره‌ی خودمدیریتی یاد شهدای نسل‌کشی هلبجه را گرامی داشت

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات، یاد قربانیان نسل‌کشی هلبجه را گرامی داشت و از نیروهای بین‌المللی درخواست کردند تا در برابر نسل‌کشی‌های دولت فاشیستی ترکیه به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نمایند.

اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات به مناسبت ۳۶مین سالگرد نسل‌کشی هلبجه بیانیه‌ای قرائت کرد.

 این بیانیه در شهر کوبانی و مقابل مرکز اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادها قرائت شد.

قبل از قرائت بیانیه برای ادای احترام به شهدای هلبجه یک دقیقه سکوت انجام شد.

بیانیه به زبان‌های کوردی و عربی قرائت شد.

ابتدای این بیانیه به وسعت این نسل‌کشی و به شهادت رساندن ۵هزار نفر از جمله زنان و کودکان و سالخوردگان با سلاح شیمایی توسط رژیم بعث توجه شد. رژیم صدام به منظور از بین بردن مسئله‌ی کورد و تسلیم کردن خلق کورد این جنایت را انجام داد، در ادامه گفته شد: «نسل‌کشی هلبجه انجام شد، اما باز هم در مقابل دیدگان جامعه‌ی بین‌المللی سلاح شیمیایی علیه خلق کورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت ترکیه در کانتون عفرین اشغالی علیه خلق کورد از همان گاز و همان جنایت بین‌المللی استفاده می‌کند. دولت ترکیه در حملات خود علیه هزاران گریلا در باکور کوردستان از این سلاح استفاده می‌کند. همچنین در شمال و شرق سوریه علیه غیرنظامیان بی‌گناه از آن استفاده می‌کند. در قرن گذشته، در باکور بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ روستای کوردها آتش زده شدند.

به عنوان اداره‌ی خودمدیریتی دمکراتیک کانتون فرات به مناسبت ۳۶مین سالگرد نسل‌کشی هلبجه، یاد تمامی شهدای این نسل‌کشی و تمامی شهدای کوردستان و شهدای راه آزادی و صلح را گرامی می‌داریم. از نیروهای بین‌المللی و کشورهای دوست درخواست می‌کنیم تا در برابر نسل‌کشی‌های دولت فاشیست ترکیه علیه خلق ما به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نمایند.»