افزایش دزدی و غارت باغات زیتون در عفرین

ابراهیم شیخو وکیل و عضو سازمان حقوق بشر در عفرین-سوریه اظهار داشت که همزمان با آغاز فصل برداشت زیتون در عفرین، دزدیدن زیتون و غارت طبیعت به اوج خود رسیده است.

کانتون عفرین که با باغات زیتونش مشهور است، پس از اشغال این منطقه توسط دولت اشغالگر ترکیه، صدها هزار اصله درخت زیتون در این منطقه قطع شده‌اند. ابراهیم شیخو وکیل و عضو سازمان حقوق بشر در عفرین-سوریه درباره موج جدیدی از دزدی و غارت طبیعت عفرین با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

شیخو اظهار داشت که حالا فصل برداشت زیتون است و افزود: «اهالی عفرین از ۱۵ اکتبر برداشت زیتون را آغاز می‌کنند. اما از اوایل ماه سپتامبر گذشته، اعراب غیر بومی و مزدوران وابسته به دولت اشغالگر ترکیه اقدام به دزدیدن زیتون در باغات این منطقه کرده‌اند. روزانه صدها نفر از اعراب اسکان‌یافته در این منطقه به باغات بومیان عفرین رفته و محصول باغات زیتون را می‌دزدند. از طرف دیگر به دلیل تصمیمات شورای محلی حاکم در آنجا که توسط دولت ترکیه منصوب شده‌اند، به صاحبان باغات زیتون اجازه ندادند تا پیش از ۱۵ اکتبر اقدام به برداشت محصول کنند.»

ابراهیم شیخو در پایان گفت: «در ناحیه ۳ در کانتون عفرین که تحت کنترل تبهکاران امشتاد است، مالیات زیادی از مردم دریافت می‌شود. علاوه بر مالیات عمومی، برای هر اصله درخت زیتون، ۳ دلار از صاحبان آنان مالیات می‌گیرند.»