افزایش واکنش‌ها به تهدیدهای مرگ علیه عبدالله اوجالان

مقامات و موسسات شمال و شرق سوریه در برابر تهدیدهای مسمومیت و مرگ علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توسط عاملان رژیم شکنجه‌گر امرالی، فراخوان "مقاومت را بالا ببرید، رهبر آپو را تنها نگذارید" دادند.

صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و نهادهای مختلف در شمال و شرق سوریه پس از اطلاعی که صبری اوک، عضو شورای اجرایی ک.ج.ک از ارسال نامه‌های تهدیدآمیز ناشناس و بدون آدرس به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از سوی دولت ترکیه و اداره زندان امرالی داد، واکنش نشان دادند. مردم منطقه فردا به خیابان‌ها خواهند آمد تا سیاست‌ها در قبال عبدالله اوجالان را محکوم کنند.

"از دشمنی که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند مسموم کردن رهبری نیز برمی‌آید"

صالح مسلم، رئیس مشترک پ.ی.د در گفتگو با خبرگزاریANHA  گفت: ما از این اطلاعاتی که رفیق ما صبری اوک به اشتراک گذاشت، شوکه شدیم. واقعیتی وجود دارد که همه و ترکیه آن را می‌دانند. آن نیز این واقعیت است که؛ موجودیت خلق در گرو موجودیت رهبر عبدالله اوجالان است و نبود وی به معنای نبود خلق است. برای این منظور، دولت ترکیه از همه روش‌ها برای تشدید انزوا علیه رهبر ما استفاده می‌کند. تا این لحظه از سلامتی رهبرمان اطلاعی در دست نیست. دشمن ما فاقد تمام ارزش‌های انسانی است، کودکان و زنان را به قتل می‌رساند، کشتارهای دسته‌جمعی انجام می‌دهد و از سلاح‌های شیمیایی ممنوعه استفاده می‌کند. همچنین ممکن است که رهبری را نیز مسموم کند.

مسلم از مردم خواست تا با توجه به حساسیت موضوع اقدام کنند و با قیام کردن عبدالله اوجالان را تنها نگذارند.

فراخوانی از سوی مؤسسات برای ریختن به میدان‌ها

شورای خانواده‌های شهدای منطقه فرات و جنبش جوانان انقلابی سوریه در محکومیت تهدیدات علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کوبانی بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: بیش از ۲۸ ماه است که دولت اشغالگر ترکیه انزوای مطلق را علیه رهبری تحمیل کرده است و طبق آخرین اخبار، حتی در حالی که تحت انزوا قرار دارد ایشان را تهدید به مسمومیت می‌کنند و ما این اقدامات غیراخلاقی علیه رهبرمان را محکوم می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان تحقق نیابد، ما صاحبان و مسئولین واقعی این سرزمین‌های سیراب شده از خون شهدایی که پیرو اندیشه و فلسفه ایشان هستند خواهیم بود. ما حاضریم جان خود را برای حفاظت از این سرزمین‌هایمان و تحقق آزادی جسمانی رهبرمان فدا کنیم.

جامعه زنان زنوبیه که در رقه فعالیت می‌کند نیز طی بیانیه‌ای تهدیدات علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد و از همه خواست تا به پا خیزند.

یکی از اعضای جامعه زنان زنوبیا، شهرزاد الجاسم که این بیانیه را قرائت کرد، با بیان اینکه دولت اشغالگر ترکیه با شانتاژ و تهدیدات به مسموم کردن عبدالله اوجالان سعی در شکستن اراده و نیروی آنها دارد، از همه زنان خواست تا برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان مبارزه کنند.

از سوی دیگر، مردم شمال و شرق سوریه فردا در اعتراض به تهدیدها و حملات علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سراسر منطقه به خیابان‌ها خواهند آمد.