آغاز اعتصاب غذا در منطقه شهبا

در شهبا برای حمایت از زندانیانی که در زندان‌های دولت ترکیه در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند، اعتصاب غذا آغاز شد.

زندانیان سیاسی در زندان‌های دولت ترکیه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اقدام به اعتصاب غذای دوره‌ای کرده‌اند.

در پارک چهارم نیسان در ناحیه احداث از توابع کانتون عفرین و شهبا، کمیته زندانیان و مفقودین، اقدام به اعتصاب غذا کردند. این اقدام دو روز ادامه خواهد یافت.

در آغاز این اقدام و پس از یک دقیقه سکوت به یاد شهیدان، بیانیه‌ای توسط کمیته زندانیان و مفقودین قرائت شد. در بیانیه اعلام گردید که در ترکیه به‌دلیل اعمال دولت، کسی نمی‌تواند به‌صورت دموکراتیک فعالیت کند و هزاران فعال مدنی کورد در زندان‌ها هستند. نیز اعلام گردید که انزوای امرالی هر روز شدیدتر می‌شود و ما نیز علیه این وضعیت؛ دست به اعتصاب غذا می‌زنیم.

در این اقدام عضو مرکز هماهنگی کمیته زندانیان و مفقودین؛ مصطفی محمد درباره تاسیس این کمیته صحبت کرد و گفت: ما اقدامات خود را به این اعتصاب غذا محدود نخواهیم کرد.

سلاوا کوما عضو کنگره استار نیز که در این فعالیت حضور داشت، نظرات خود درباره این اقدام را با خبرگزاری فرات درمیان گذاشت و عنوان کرد: «ما امروز با حضور در این فعالیت از زندانیان حمایت می‌کنیم. مااز همه مردم جهان می‌خواهیم تا برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وارد عمل شوند.»

این فعالیت با اشعار و سرودهای انقلابی ادامه یافت و تا دو روز دیگر به طول می‌انجامد.