اهالی دیرالزور به حملات اعتراض کردند

اهالی دیرالزور نسبت به حملات حکومت سوریه، اعتراض کرده و پیام‌: ‌«هدف آنان از انجام جنایات جنگجویان دفاع‌الوطنی و دیگر گروه‌های مسلح حکومت سوریه، ایجاد فتنه و از میان برداشتن ثبات منطقه است» را دادند.

راهپیمایی اعتراضی در دیرالزور

مجلس زنان زنوبیا در کانتون دیرالزور برای محکوم کردن حملات جنگجویان گروه دفاع‌الوطنی و دیگر گروه‌های مسلح حکومت سوریه علیه روستاهای شرق کانتون دیرالزور، یک راهپیمایی اعتراضی برگزار کرد.

این راهپیمایی در مقابل ساختمان مجلس خودمدیریتی دمکراتیک با مشارکت اهالی دیرالزور، شیخ و بزرگان آنان، نمایندگانی از نهادهای مدنی و نیروهای امنیتی آغاز شد و در چهارراه سَبَه کییلو به پایان رسید.

در این راهپیمایی اعتراضی شعارهای ‌«نه به حکومت سوریه»، ‌«زنده‌باد مقاومت زنان» و ‌«با جان و خون ما همراه تو هستیم ای شهید» سرداده شد.

مدیر مجلس زنان زنوبیا، ثنا المحمد سخنرانی کرد و گفت‌: ‌«در زمانیکه تمام خلق‌های خاورمیانه بصورت کلی و خلق‌های سوریه بصورت ویژه همراه با تمام اقشار خود علیه رژیم دیکتاتور و ملی‌گرا در راه عملی کردن آزادی خود‌، مبارزه می‌کنند. سطح جنایات وحشیانه علیه زنان، کودکان و خلق‌های ما در دیرالزور افزایش پیدا کرده است.‌»

ثنا المحمد اینچنین ادامه داد‌: ‌«هدف از انجام آن جنایت‌های گروه دفاع‌الوطنی و دیگر گروه‌های حکومت سوریه از به قتل رساندن، ایجاد رعب و وحشت و توپباران کردن، ایجاد فتنه و از میان برداشتن ثبات ایجاد شده در منطقه است.‌»

ثنا المحمد در ادامه گفت‌‌: ‌«چیزی که علیه دَهله و روستاهای دیرالزور انجام شد یک قتل‌عام است. براثر آن حملات ۱۱ نفر شهید شدند، اکثرا کودکان قربانی این حملات بودند.»

ثنا المحمد به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و جنایات غیرانسانی را محکوم کرد.

در پایان،‌ ثنا المحمد اهالی منطقه را فراخواند که به دام آن فتنه‌ها نیفتند و از دستاوردهای انقلاب که به یُمن فداکاری تمام اقشار سوریه بدست آمده است، محافظت و دفاع کنند.