تصویر

اهالی کانتون فرات در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه راهپیمایی کردند

اهالی کانتون فرات در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه به سلیمانیه و قامشلو، راهپیمایی برگزار کردند.

راهپیمایی علیه اشغالگری

راهپیمایی گسترده‌ای در کانتون فرات علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه و علیه زنان برگزار شد.

در راهپیمایی که از میدان زن آزاد شهر کوبانی آغاز شد، پوسترهای گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در حمله به خودروی خبرنگاران در سلیمانیه در ۲۳ اوت و خالده محمد شریف و پسرش هژار عدنان سلیمان که در انفجار خودروی دیروز در منطقه عَنتریه شهر قامشلو به شهادت رسیدند، حمل شد.

صدها نفر که پوسترهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، بنرهای کنگره استار و بنرهایی با مضمون «با اراده زنان آزاد، به سیاست‌های اشغالگری و نسل‌کشی پایان خواهیم داد» را حمل می‌کردند، شعارهایی مانند «اردوغان قاتل» سر دادند. راهپیمایی تا میدان صلح ادامه یافت.

«آنها نمی‌توانند اراده ما را بشکنند»

زوزان بکر، عضو هماهنگی سازمان کنگره استار کانتون فرات در این میدان با بیان اینکه با فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» انتقام شهدا را خواهند گرفت، گفت: «با این حملات نمی‌توانند اراده ما را بشکنند، ما با قدرت و اراده زنان به ذهنیت اشغالگری و نسل‌کشی پایان خواهیم داد.»

زوزان بکر همچنین خاطرنشان کرد که صبح امروز نیروهای روسی اقدام به گشت‌زنی مشترک با ارتش اشغالگر ترکیه در روستای دِرنه آخا در شهرستان چلاخا از توابع کانتون جزیر کردند. زوزان بکر با یادآوری اینکه یک نفربر روسی یک زن جوان را له و مجروح کرد، گفت: «نیروهای روسی و ترکیه‌ای که در منطقه ما گشت مشترک انجام دادند، وحشیانه به مردم ما که مخالف این گشت بودند حمله کردند. آنها نفربرهای خود را به سوی مردم رانده و یک زن جوان را له کردند. به عبارت دیگر، این حملات در شمال و شرق سوریه، به ویژه علیه زنان، نه تنها توسط دولت ترکیه، بلکه توسط کشورهای ضامن انجام می‌شود. ما به این قتل‌عام پایان خواهیم داد.»