اهالی منبج برای آزادی رهبر خلق کورد راهپیمایی کردند

اهالی کانتون منبج در روژاوای کورستان برای محقق کردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان راهپیمایی کردند.

ابتکارعمل سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کانتون منبج و مجلس گردهمایی زنان زنوبیا در منبج برای محکوم کردن نظام قتل‌عام و شکنجه‌ای که دولت اشغالگر ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحمیل می‌کند، یک کنش راهپیمایی برگزار کردند.

به همراه اعضای نهادهای مدنی، نظامی، احزاب سیاسی، شیخ و بزرگان عشایر، اعضای سازمان‌های جامعه دمکراتیک، کومین، مجلس، مجروحان جنگی و خانواده‌‌های شهدا، صدها نفر از اهالی منبج در این راهپیمایی شرکت کردند.

اهالی که از چهارراه مِیزان تا میدان عمومی مرکز شهر راهپیمایی کردند، تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکارت‌هایی با فراخوان آزادی وی را برافراشتند. همچنین شعارهای ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» و ‌«نابودباد فاشیسم ترکیه» را سردادند.

اهالی این شهر در میدان عمومی تجمع کردند. در آنجا عضوی فدراسیون مجروحان جنگی، گیوارا الزِن سخنرانی کرد، گیوارا الزن نظام شکنجه و قتل‌عام امرالی را محکوم کرد و گفت‌: ‌«ترکیه با پروژه‌های دمکراتیک،‌ به‌ویژه با پروژه ملت دمکراتیک که رهبر عبدالله اوجالان آن را ایجاد کرده است، سر دشمنی و جنگ دارد. با حملات وحشیانه خود علیه مناطق شمال و شرق سوریه و زیرساخت‌ها می‌خواهد پروژه‌های ما را شکست دهد و خلق‌ها را از اندیشه‌های رهبری دور کند. اما خلق‌ها به تفکر و فلسفه رهبری پایبند هستند و تا زمان آزادی جسمانی وی مبارزه خواهند کرد.»

عضو ابتکار عمل سوریه برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، ثَنا رجب نیز گفت که آنان پیرو فلسفه رهبر عبدالله اوجالان حرکت می‌کنند و چنین بیان کرد‌‌: ‌«تا زمان آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان و آزادی تمام خلق‌های جهان، ما راه مبارزه و انقلاب را ادامه خواهیم داد. ما به رهبری و آرمان خلق‌های آزاد پایبند و وفادار هستیم. ما تا زمان رسیدن به پیروزی و آزادی جسمانی رهبری با تمام آزادی‌خواهان جهان در میادین حضور خواهیم داشت.‌»

این کنش با سردادن شعارهای ‌«زنده‌باد رهبر عبدالله اوجالان» و ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» به پایان رسید.