اهالی منبج علیه حملات راهپیمایی کردند: ما از سرزمین خود دفاع خواهیم کرد

اهالی کانتون منبج با محکومیت حملات نیروهای دولتی دمشق به دیرالزور گفتند: «ما حملات را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت، قطعا تحت هر شرایطی از خاک این میهن دفاع خواهیم کرد.»

راهپیمایی در منبج

صدها تن از اهالی کانتون منبج، خانواده‌های شهدا، اعضای نهادهای وابسته به اداره خودمدیریتی کانتون منبج، شورای نظامی منبج و سران قبایل در اعتراض به حملات دولت دمشق و گروه‌های مسلح «دفاع‌الوطنی» به مناطق روستایی کانتون دیرالزور راهپیمایی کردند.

«ما آن را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت‌»

راهپیمایی از چهارراه جزیر آغاز شد و تا چهارراه زنان ادامه داشت. قیس الاجلانی، عضو فرماندهی شورای نظامی منبج در سخنانی در اینجا گفت: «ما به عنوان مبارزان و فرماندهان شورای نظامی منبج از ابتدای عملیات نجات تا امروز با مردم خود در شمال و شرق سوریه همبستگی داریم و هرگز حمله به سرزمین‌های آبیاری شده از خون شهدای قهرمان شمال و شرق ما قبول نمی‌کنیم. هیچ حمله‌ای را در هیچ منطقه‌ای از شرق سوریه بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. قطعا تحت هر شرایطی از خاک این میهن دفاع خواهیم کرد.‌»

نسرین مله عضو جامعه زنان زنوبیه با محکوم کردن حمله و قتل‌عام در روستاهای دهله و جدیده بگارا، به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و تصریح کرد: ‌«ما به عنوان جامعه زنان زنوبیه می‌گوییم که ما تفاوتی نداریم، خون ما یکی است و فرزندان ما فرزندان شما هستند.‌‌‌‌‌‌‌‌»

خالد الاجوز، یکی از رهبران و ریش‌سفیدان قبیله آل بوبَنا، گفت: ‌«به عنوان مردم منبج، ما راهپیمایی کردیم تا به جهان ثابت کنیم که اشغال و مداخله دولت دمشق در امور خود را رد می‌کنیم. قبایل و مردم منطقه برای جلوگیری از مذاکرات بر سر خون مردم سوریه راهپیمایی کرد. همانطور که ما شعار خود را برای "صلح داخلی" به صدا در می‌آوریم، آنها حمله می‌کنند. حوادث اخیر به همگان ثابت کرده است که دولت دمشق در کنار دولت اشغالگر ترکیه عمل می‌کند. هر دو توافق کردند که بر سر خون مردم سوریه معامله کنند.»

احمد خلیفه، رئیس مشترک شورای داخلی کانتون منبج، خاطرنشان کرد: «تلاش‌های دولت اشغالگر ترکیه، گروه‌های تروریستی آن و دولت دمشق برای برهم زدن امنیت منطقه به یمن فداکاری نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) ناکام ماند.‌»