اعلام حمایت نهادهای مدنی شمال و شرق سوریه از کمپین آزادی اوجالان

۲۷ نهاد مدنی در شمال و شرق سوریه متشکل در جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) طی تجمعی حمایت خود را از کمپین آزادی برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد اعلام کردند.

امروز جنبش جامعه دموکراتیک (تَو-دَم) یک بیانیه اعلام حمایت خطاب به مسئولین کمپین جهانی "آزادی برای اوجالان و حل سیاسی مسئله کورد" صادر کردند.

در این بیانیه آمده: اتحادیه‌ها، اتاق‌ها و نهادهای جامعه مدنی، دفاتر سازمان‌های زنان و جوانان و تمام فعالین و روشنفکران شمال و شرق سوریه که در تَو-دَم متشکل هستند، تلاش‌های پرافتخارشان برای تحقق آزادی جسمانی رهبر اوجالان را آغاز کردند. رهبر اوجالان تنها زندانی در جهان است که بیش از ۲۵ سال برای خواست خلقش مبارزه و مقاومت می‌کند. در این بیانیه به جرم و تبهکاری دولت اشغالگر ترکیه در قبال عبدالله اوجالان و تحمیل انزوای مطلق بر وی اشاره شده و آمده: رهبر اوجالان از زمانی که اسیر شده با شکنجه روانی و جسمی روبروست و هدف از این سیاست نابودی حقیقت و ارزش‌های ایدئولوژیک رهبر اوجالان و دورساختن وی از خلق کورد و سایر آزادیخواهان بوده است. تاکید می‌کنیم که آزادی رهبراوجالان به جنگ ترکیه و کورد خاتمه می‌دهد و شرایط نوینی برای هر دو خلق مذکور و سایر مردمان منطقه ایجاد می‌کند. لذا حل مسائل ترکیه و باکور کوردستان و حل مسئله کورد با آزادی رهبر اوجالان محقق می‌شود.

اقدام انسانی، اجتماعی و خلاقانه و اجرای مسئولیت‌های اخلاقی، توسعه مبارزه برای همراهی با مقاومت رهبر اوجالان است. وظیفه داریم تمام قدرت و فرصت‌هایمان را برای رسیدن به اهداف این اقدام جهانی به‌کار بگیریم. امیدواریم این تلاش‌ها با مشارکت نهادهای قانونی و مدنی، جمعیت‌های حقوق بشری و مراکز مرتبط با زندانیان سیاسی گسترده‌تر شود.

اسامی نهادهای امضاءکننده این بیانیه از قرار زیر است:

اتحادیه کارگران

اتحادیه روشنفکران

اتحادیه معلمین

اتحادیه وکلای مدافع

اتحادیه پزشکان

اتحادیه دندان‌پزشکان

اتحادیه فروشندگان دارو

اتحادیه کشاورزان

اتحادیه تعاونی کشاورزی

اتحادیه هنرمندان

اتحادیه‌های صنعتگران

اتحادیه مهندسان

اتحادیه فروشندگان مواد ساختمانی

اتحادیه مراکز درمانی و بهداشتی

اتحادیه رانندگان

اتاق بازرگانی

اتاق صنعت

تشکیلات روژآوا

خانه‌ی ایزدیان

انجمن اجتماعی ارامنه

جمعیت چرکس‌ها

جمعیت ترکمن‌ها

دفتر زنان تَو-دَم

دفتر جوانان تَو-دَم

جمعیت عکاسان

اتحادیه کارگران آزاد

اتحادیه صنعت بومی