‌«اعمال دولت ترکیه برضد اسلام است»

شیخ محمد الخَرزی و امیره الازو اعلام کردند که اعمال دولت اشغالگر ترکیه برضد دین اسلام است و اسیر کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز یک جنایت علیه بشریت است.

رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیش از ۲۵ سال است که در امرالی در مقابل یک انزوای تحمیلی شدید مقاومت می‌کند و بیش از ۳ سال است که هیچ اطلاعی از وی دریافت نمی‌شود. دولت فاشیست ترکیه اعمالی علیه تمام قوانین حقوق‌بشری و بر ضد تمام احکام دینی را علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، بکار می‌برد. ریاست مشتکر کنگره اسلام دمکراتیک در شمال و شرق سوریه، شیخ محمد الخرزی و کوردیناسیون مجلس زنان کنگره اسلام دمکراتیک شمال و شرق سوریه، امیره الازو با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کردند و اشاره داشتند که اسیر کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک جنایت علیه بشریت است.

‌«رهبر آپو باید آزاد شود»

شیخ محمد الخرزی اعلام کرد که اسیر گرفتن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از نظر مبانی دینی یک جنایات بزرگ و غیرقابل بخشش است و اینچنین ادامه داد‌: ‌«تمام پیغمبران برای صلح و محقق کردن آزادی خلق‌ها، به میدان آمدند. یکی از کسانیکه کار صلح و آزادی را برعهده گرفته است، رهبر عبدالله اوجالان است. ما همه شاهد مقاومت رهبر آپو بودیم و تا به امروز هم شاهد آن می‌باشیم. باید هنوز هم رهبر آپو در میان خلق‌ها حضور می‌يافت. زیرا او یک اندیشمند و فیلسوف است. اسیر کردن رهبر آپو یک جنایت علیه بشریت است. این امر در دین غیرقابل قبول است. آنهم کسیکه به هیچکس ضرری نرسانده است و بر اساس آزادی یک خلق مستعمره مبارزه می‌کند.‌‌»

‌‌«اسیر کردن رهبر آپو یک جنایت علیه اسلام است»

شیخ محمد الخرزی، درباره اسلام رادیکال دولت اشغلاگر ترکیه گفت که اعمال دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و علیه تمام خلق کورد،‌ یک جنگ علیه اسلام است و اینچنین سخنان خود را به پایان رساند‌: ‌«دولت اشغالگر ترکیه تحت نام اسلام یک دولت اسلامی را نشان می‌دهد و می‌گوید که برای جامعه صلح را می‌خواهیم. اما این امر واقعیت ندارد، و برضد اسلام هستند. در اسلام گفته شده است که ما ملل مختلفی را ایجاد کردیم تا شما یکدیگر را بشناسید و به شیوه‌ای مشترک همراه هم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشید. ما می‌بینیم که چگونه دولت ترکیه، بر ملی‌گرایی خود اصرار می‌کند و بجز ملت ترک هیچ ملت‌ دیگری را قبول نمی‌کند. به مثابه کنگره اسلام دمکراتیک می‌گوییم که باید حق تمام انسان‌ها برابر دیده شود و هیچ فرق و تبعیضی میان آن‌ها وجود نداشته باشد.‌»

‌«اعمال دولت ترکیه مورد قبول مبانی و احکام دینی نمی‌باشند»

امیره الازو اعلام کرد که اسیر کردن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تحمیل انزوا علیه او در هیچ قانون جهانی و مطابق هیچ معیار دینی، قابل قبول نمی‌باشد و چنین گفت‌: ‌«تمام دولت‌های بین‌المللی در مقابل این جنایت سکوت کردند و مرزی را برای این اعمال کثیف دولت ترکیه مشخص نمی‌کنند. دولت ترکیه همیشه می‌گوید که من بسیار خوب هستم و به هیچکس ضرری نمی‌رسانم. اما بصورتی اساسی او علیه تمام قوانین است و به ویژه نیز علیه معیارهای اسلامی می‌باشد. رهبر آپو تنها برای بدست آوردن آزادی خلق کورد خود را فدا نکرد. دولت ترکیه دید که تفکرات رهبر آپو آزادی همه ملل را با خود به ارمغان خواهد آورد، از آنزمان از تمام راه و روش‌های کثیف استفاده کرد و رهبر آپو را اسیر کرد. علیرغم تمام اعملال پلید، انزوایی شدید علیه رهبر آپو تحمیل می‌شود.‌»

‌«تفکرات رهبر آپو در میان ما همیشه زنده‌ خواهد بود‌»

امیره الازو بیان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان زنان را به سوی آزادی می‌برد. باید به مثابه زنان، مبارزه کنیم و در مقابل این دشمن وحشی قیام کنیم. امیره الازو در پایان سخنان خود گفت‌: ‌« اسلام نمی‌گوید که یک انسان آزادی‌خواه مثل رهبر آپو را زندانی کنید. اسلام می‌گوید انسانی مثل رهبر آپو باید تفکراتش را در میان خلق اشاعه دهد. تا خلق را از تاریکی به سوی روشنایی سوق دهد. دشمنان باید بدانند که تفکرات رهبر آپو در میان ما زنده است و همیشه زنده خواهد ماند.‌»