آمار ماه جولای از سوی شورای نظامی منبج‌: ۱۳ اشغالگر کشته شده، ۳۵ اشغالگر نیز مجروح شدند

شورای نظامی منبج اعلام کرد که در ماه جولای براثر حملات و درگیری‌ها با دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، ۱۳ اشغالگر کشته شده و ۳۵ اشغالگر دیگر مجروح شدند. همچنین مشخص شده است که براثر جنگ، ۶ مبارز این شورا نیز به شهادت رسیدند.

شورای نظامی منبج، آمار حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش علیه منبج در ماه جولای و نتایج عملیات‌های پاسخ‌دهی این شورای نظامی به حملات را اعلام کرد.

در این آمار اعلام شده است که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به انجام جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان و مال و مِلک روستائیان کانتون منبج ادامه می‌دهند وبصورتی روزانه به منطقه حمله می‌کنند.

اشاره شده است که دولت ترکیه و تبهکارانش در حملات خود علیه غیرنظامیان از روش ایجاد رعب و وحشت استفاده می‌کنند تا خانه و روستاهایشان را ترک کنند و خود آن مناطق را اشغال کنند.

همچنین مقاومت و عملیا‌ت‌های پاسخ‌دهی علیه این حملات نیز یادآوری شده و گفته شده است که مقاومت مبارزان شورای نظامی منبج، تمام حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش را شکست داده است و ضربات سنگینی به آنان وارد کرده است.

آمار حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در ماه جولای علیه روستاهای منبج و عملیات‌های پاسخ‌دهی شورای نظامی منبج به آن حملات به شرح زیر است‌:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌«- ۸۶۲ بار حمله توپخانه‌ای به وسیله توپخانه و خمپاره انجام شد.

- روستا و شمار حملات توپخانه‌ای علیه آن روستاها‌: هوشَریه ۱۸ بار، جاتِ ۳۹ بار، دَرَج ۱۹ بار، توخار ۵۳ بار، اَون دادات ۱۰۴ بار، میهسَنلی ۲۷ بار، جَراد ۴۴ بار، عرب حسن ۶۲ بار، اوم جیلود ۶۹ بار، اوم اَدسه ۶ بار، زَنقَل ۳ بار، اَسَلیه ۱۱ بار، باک وِران ۸ بار، وَریده ۵ بار، دَندَنیه ۳۴ بار، سیدا ۲۰۴ بار، قَرت وِران ۲۰ بار، کاویکلی ۶۳ بار، گِرهیوک ۳۵ بار، بوخاز ۲۸ بار و حمارا ۱۳ بار.

- شمار بمب‌های نوری که علیه پایگاه‌های شورای نظامی منبج استفاده شده است‌: ۵

- شمار تلاش‌های اشغالگری که از سوی شورای نظامی منبج دفع شد‌: ۱۴ بار. در این تلاش‌ها ۴ بار درگیری‌های دشواری روی داد.

- شمار پهپادهایی که از سوی شورای نظامی منبج ساقط شدند‌: ۲

- ۶ غیرنظامی ‌(۴ کودک و ۲ زن) مجروح شدند.

- ۱۳ تبهکار کشته شدند.

- ۳۵ تبهکار مجروح شدند.

- ۶ مبارز شورای نظامی منبج شهید شدند.

- ۹ بار با هواپیماهای مسلح به روستاهای مهسنلی، جات و توخار حمله کردند.

- خسارات وارده بر نیروهای حکومت سوریه‌: یک پایگاه نظامی آنان واقع در غرب روستای اون دادات تخریب شد.

همچنین ضرر و زیان بسیاری به خانه‌ها و املاک غیرنظامیان و زمین‌های کشاورزی وارد آمد.

در ماه جولای روستاهای هوشریه، جات، اون دادات، اسلیه، باک وران، توخار، درج، عرب حسن، جراد، او جیلود، اوم ادس، زنقل، وریده محمودیه، کاویکلی، دندنیه، سیدا، قرت وران، گرهیوک، بوخاز و جبلا حمارا مورد حمله توپخانه‌ به وسیله توپخانه و خمپاره قرار گرفت. اشغالگران از پایگاه‌های خود در روستاهای شیخ ناصر و یاشلی به روستاهای مذکور حمله کردند.

شورای نظامی منبج تمام تلاش‌های اشغالگران را دفع کرده است.

نتیجه عملیات‌های پاسخ‌دهی علیه حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به شرح زیر است‌:

- ۸ جولای مبارزان شورای نظامی منبج، بصورت مشترک با نیروهای جبهه الاکراد در یک جبهه، تلاش‌های اشغالگرانه تبهکاران ترکیه  برای ورود به یک پایگاه نیروهایمان در روستای بوخاز را دفع کردیم. در این عملیات ۲ تبهکار کشته و شده و الباقی تبهکاران فرار کردند.

- ۱۷ و ۱۹ جولای تبهکاران اشغالگر ترکیه تلاش‌ کردند که به روستای جراد وارد شوند. این تلاش‌ از سوی نیروهای ما دفع شد.

- ۱۷ جولای نیروهای کماندو وابسته به شورای نظامی منبج با همکاری گردان سوار ادلب که وابسته به نیروهای جبهه الاکراد می‌باشند، حمله تبهکاران علیه پایگاه‌های‌شان را دفع کردند. این حمله از پایگاه کِرِدای ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش آغاز شد. براثر عملیات‌ پاسخ‌دهی نیروهای ما، ۴ تبهکار کشته شده و ۱۴ تبهکار نیز مجروح شدند. مبارزان شورای نظامی منبج در این عملیات از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

- ۲۲ جولای تبهکاران تلاش کردند تا به روستای عرب حسن، جراد، اون دادات و توخارا بزرگ وارد شوند. مبارزان این شورا به این حملات پاسخ داده و آن حملات را دفع کردند.

- ۲۲ جولای مبارزان شورای نظامی منبج، ۲ پهپاد ارتش اشغالگر ترکیه که بر فراز روستای توخار واقع در شمال غربی کانتون منبج در حال تحرکات بودند را ساقط کردند. به شیوه‌ای همزمان، ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، علیه روستای اون دادات حمله توپخانه‌ای انجام دادند. براثر این توپ‌باران‌ها یک پایگاه نظامی نیروهای حکومت شام واقع در غرب روستای مذکور به تمامی منهدم شد.

- ۲۶ جولای تبهکاران دولت اشغالگر ترکیه تلاش کردند تا به روستای عرب حسن، جراد و مهسنلی وارد شوند. مبارزان شواری نظامی به این تبهکاران پاسخ داده و تلاش‌ آنان را دفع کردند. در این عملیات پاسخ‌دهی ضربات مهلکی به تبهکاران وارد شد. ۱۵ کشته و مجروح از تبهکاران بجای ماند.‌»