تصویر

امتحانات در کانتون فرات آغاز شد

در کانتون فرات، دانشجویانی که در رشته‌های علوم و ادبیات شرکت کردند، گفتند که از تحصیل به زبان مادری خود بسیار مفتخرند.

امتحانات پایان سال برای دانشجویان آزاد برگزار شد. دانشجویان آزاد امتحانات خود را در هر دو مرحله مقدماتی و متوسطه آغاز کردند. این آزمون تا ۱۳ ژوئن ادامه خواهد داشت. تعداد دانشجویان در مرحله مقدماتی (علوم و ادبیات) ۲۷۴ نفر و متوسطه ۶۷ نفر است.

سخنگوی مرکز آزمون‌های آزاد دانشجویان هیسم حسو تعداد دانشجویان شرکت کننده در امتحانات امسال را زیاد اعلام کرد و گفت: «دانشجویان ما از امروز امتحان را آغاز کردند، تعداد دانشجویان آزاد مقدماتی ۲۷۴ دانشجو هستند که ۱۶۱ نفر در رشته ادبیات و ۱۱۳ نفر در رشته علوم هستند.»

حسو با بیان اینکه هر دو مرحله این آزمون تا ۱۳ ژوئن ادامه دارد، گفت: «همه دانشجویان به زبان مادری در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند. به عنوان مثال، دانشجویان عرب به زبان عربی و کوردها به زبان مادری خود امتحان می‌دهند.»

سیدار الدالی، دانشجوی دپارتمان مقدماتی ادبیات، گفت: «سوالاتی که برای ما طرح شده بود، خوب بود. ما نیز از دادن امتحان به زبان مادری خود لذت می‌بریم. امروز سومین سالی است که این تصمیم آموزش آزاد گرفته شده است و این تصمیم نیز بسیار خوب است.»

زردش اسماعیل حسی، دانشجوی مقدماتی دپارتمان علوم نیز گفت بسیار مفتخر است که امروز امتحان به زبان مادری را به طور رسمی می‌بینند. او گفت: «امروز گروه ما امتحان علوم زیستی داشت. این تجربه به خوبی پیش رفت. ما بسیار خوشحالیم که به زبان خود درس می‌خوانیم.»