انقلاب روژاوا با نام ی.پ.ژ به معنای حقیقی خود می‌رسد

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان ی.پ.ژ به‌مناسبت یازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده و گفت: "دنباله‌رو ارزش‌های مقدسمان در راستای آزادی خلقمان خواهیم بود و به مبارزات برای حفظ انقلاب ادامه خواهیم داد".

فرماندهی کل ی.پ.ژ به مناسبت یازدهمین سالگرد انقلاب روژاوا بیانیه‌ای منتشر کرد و اعلام نمود، درک انقلاب خلق در شمال و شرق سوریه با پیشاهنگی زنان، زندگی نوینی ایجاد کرد. زمانی که منطقه به‌دلیل سیاست رژیم بعث و ابرقدرت‌ها با بحران مواجه شد، این فرصت را پیدا کرد تا در مورد سرنوشت خود تصمیم گیری کند و گفت: "بر این اساس با رنج و مبارزات بسیار، تصمیم به تاسیس سیستم کنفدرالیسم دموکراتیک گرفتیم. با نیروی خود دفاعی و اعتقاد به زندگی آزاد و بدون توسل به هیچ نیروی دیگری، کم کم خاکمان را در مقابل حکومت، حملات و همه سیاست‌های پاکسازی کننده حفظ نمودیم".

انقلاب روژاوا با نام زنان به معنای حقیقی خود دست یافت

ی.پ.ژ در ادامه به این مسئله اشاره نمود که در همه انقلاب‌های جهان برای همیشه منافع خلق و جوامع حفظ نشد و می‌گوید: "اما انقلاب شمال و شرق سوریه پارادایم جامعه‌ی اکولوژیک و دموکراتیک و آزادی زن را اساس قرار داده است. به همین دلیل درک انقلاب در جغرافیای ما حقیقی و پرمعناست. بر این اساس ی.پ.ژ به عنوان نیروی اصلی و با شجاعت، مسئولیت آینده‌ای آزاد برای جامعه را بر عهده گرفت. در ابتدا زنان در میان صفوف ی.پ.ژ - ی.خ.ک نقش مهمی در سازماندهی زنان و خلق ایفا کردند. بدون شک وجود ی.پ.ژ در میان نیروهای دفاعی سبب ایجاد یک پارادایم شد. در انقلاب روژاوا دیدیم اگر هماهنگی حقیقی میان زن و مرد وجود داشته باشد، آنگاه حقیقتا انقلاب‌ها در خدمت خلق قرار می‌گیرند. همزمان انقلاب، زندگی برابر و آزادی جامعه را به وجود آورد. در این انقلاب زنان دوباره معنای وجود حقیقی خود را پیدا کردند که به دست مردهای قدرت‌طلب برای هزاران سال از آنها گرفته شده بود. همچنین مبارزات بی‌نظیری را علیه اشغالگران و حملات در چهارچوب خط خود دفاعی از راه سازماندهی خلق و آموزش آنها و پیشرفت در زمینه نظامی انجام داد. حضور زنان در عرصه‌های جنگ، بر اساس ارزشهای جامعه و دفاعی، گسترش پیدا کرد. مبارزان از هویت خلق شان،  اصالت، زبان، فرهنگ و اراده ی آزاد خود در سنگرها بر اساس معیارهای جنگ دفاع کردند. به همین دلیل انقلاب روژاوا با نام ی.پ.ژ به معنای حقیقی خود دست یافت".

 انقلاب با اتحاد خلق‌ها به وجود آمد

در ادامه ی.پ.ژ اعلام کرد، در مقابل همه نقض حقوق و سیاست‌ها برای ویران نمودن اراده‌ی آزاد خلقمان، خواهیم ایستاد. ی.پ.ژ به مبارزات به عنوان یک نیروی اصلی ادامه خواهد داد و گفت: "۱۱ سال با مبارزات، مقاومت، قهرمانی و فداکاری گذشت. بدون شک در میان تجربه‌یمان، خلق ما همیشه همراهمان بود. انقلاب با اتحاد خلق‌ها به‌وجود آمد و به‌همین دلیل روح اتحاد خلق‌ها برای بقا و ادامه انقلاب روژاوا سرنوشت ساز است".

به‌طور مداوم دنباله‌روی ارزش‌های مقدسمان در راستای آزادی خلق‌مان خواهیم بود

 چندین تن از فرماندهان پیشاهنگ و مبارزان دانایمان، جان خود را قربانی انقلاب زنان روژاوا کردند. ما به‌عنوان ی.پ.ژ  به‌طور مداوم دنباله روی ارزش‌های مقدسمان خواهیم بود و به مبارزات در راستای ادامه‌ی انقلاب و آزادی خلق‌مان ادامه خواهیم داد. بر همین اساس روز ۱۹ ژوئیه، انقلاب زن و خلق‌ها را به خلق‌های منطقه و همه جوامع آزادیخواه تبریک می‌گویم.