انقلابیون پ‌ک‌ک، انقلابیون راه حقیقت هستند

ولید دنگلی عضو شورای اجرایی حزب اتحاد دموکراتیک اظهار داشت که ۲۷ نوامبر و انقلابیون این مسیر، منبع اراده، مقاومت و مبارزه برای خلق کورد شده‌اند.

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس پ‌ک‌ک، ولید دنگلی، عضو شورای اجرایی حزب اتحاد دموکراتیک (پ ی د) با خبرگزاری فرات (ANF) درباره سال‌های اولیه تشکیل این حزب و فعالیت‌های آن در آن زمان صحبت کرد.

ولید دنگلی گفت: «در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ ظهور انقلابیون تأثیر زیادی بر خاورمیانه گذاشت و باعث احیای جدیدی شد. تا قبل از سال ۱۹۷۸ انقلاب در چهار بخش کوردستان ضعیف بود، بنابراین ۲۷ نوامبر یک رخداد بزرگ است. میهن‌دوستی که سال‌ها از دست رفته بود، بار دیگر بوجود آمد و از خود و کوردستان صیانت کرد. این انقلابیون تاثیر بسزایی بر همه‌ی خلق کورد ایجاد کردند.»

ولید دنگلی در ادامه سخنان خود گفت: «رهبر عبدالله اوجالان این انقلابیون بزرگ را پرورش داده و آماده کرده بود. این انقلابیون بزرگ از ابتدا بزرگترین منبع اراده، مقاومت و مبارزه برای مردم کورد بودند. عبدالله اوجالان اکنون در جهان پیشاهنگی پیروزی را بر عهده دارد. سرمایه‌داری اگرچه جامعه را تحت تأثیر قرار داده بود و جامعه را از ماهیت خود بیگانه کرده بود، با رهبر آپو حقیقت سیاست انحلال جامعه آنها آشکار شد و مبارزه بزرگی با آن آغاز گردید.»

ولید دنگلی از جشن ۲۷ نوامبر در روژاوا کوردستان صحبت کرد و گفت: «در روژاوای کوردستان این روز توسط دولت دمشق ممنوع شده بود، اما شخصیت‌های میهن‌دوست که در جبهه فعالیت می‌کردند، در آن زمان هر سال به طور مخفیانه جلساتی برگزار می‌کردند. آنها پرچم حزب کارگران کوردستان را روی میز قرار می‌دادند و یکی از رفقا معنی ۲۷ نوامبر را توضیح می‌داد، انقلاب در روژاوا کوردستان اینگونه شروع شد. در جشن‌های بزرگ، نیروهای دولت دمشق به سرعت می‌آمدند و تعدادی از دوستان ما را دستگیر می‌کردند. به خاطر آن خطرات ، جشن عمدتاً با جلسات و آموزش برگزار می شد.»

ولید دنگلی در پایان سخنان خود به تاثیر پ‌ک‌ک بر شخصیت خود اشاره کرد و گفت: «ما در دانشگاه‌های حکومت دمشق تحت تعقیب و آزار بودیم. قبل از پ‌ک‌ک احزاب زیادی وجود داشت اما من به آنها نپیوستم. اما در سال ۱۹۸۶ وقتی با ایده پ‌ک‌ک آشنا شدم، خیلی بر شخصیت من تأثیر گذاشت. اینگونه وارد کار شدم. پ‌ک‌ک نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای همه مردم جهان و برای جهانی برابر و ملت دموکراتیک مبارزه می‌کند. ایده‌ای که پ‌ک‌ک برای آن مبارزه می‌کند برابری را برای جهان به ارمغان می‌آورد. نسل‌های بعد از ما باید همیشه به یاد داشته باشند که پ‌ک‌ک یک حزب بزرگ است. افرادی که این مبارزه را آغاز کردند، انقلابیون راه حقیقت هستند.»