اسم فامیل شهیدش را بر خود نهاد و در همان مکان نیز به شهادت رسید

هردم چیا که اسم پسر دایی‌ شهیدش را که در دیرالزور به شهادت رسیده بود بر خود نهاده بود، در همان مکان نیز به شهادت رسید، پیکر وی در قامیشلو‌ به‌خاک سپرده شد.

شروان نیروهای کوماندو، هردم چیا (علی زورو‌) که طی حمله‌ی تبهکاران وابسته به نیروهای حکومت دمشق به شهادت رسیده بود، طی مراسمی در آرامستان شهید دلیل ساروخان در شهر قامیشلو به‌خاک سپرده شد.

این مراسم با ادای احترام به شهدا آغاز شد. سپس عضو انجمن خانواده‌ی شهدای قامیشلو عبدالکریم عبدالرحمان سخنرانی کرد و اعلام نمود که تجربه‌ی مقاومت این را ثابت می‌کند که آن‌ها ملتی آزادی‌خواه هستند، هرگز تسلیم نشده و در ادامه گفت: «به این سبب خلق مورد هدف اشغال‌گر قرار گرفته است. از زمانی که رهبر اوجالان گفته است ‘کوردستان اشغال شده است’، خلق با اراده‌ی خود و در راه شهدا گام برداشته است. ما نیز تا پایان از راه خود پشیمان نخواهیم شد.

همچنین عضو کنگره‌ی اسلامی دمکراتیک شیخ عمر الحمید سخنرانی کرد و به به خانواده‌ی شهدا و به ویژه مادر شهید تسلیت گفت و به فداکاری‌هایی که شهدا برای حفاظت از خلق و سرزمینشان انجام داده‌اند، اشاره نمود.

به نمایندگی از نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، فرمانده شورای نظامی قامیشلو، محمد زیدان سخنرانی کرد و به اهمیت انقلاب ۱۹ جولای و حملات انجام شده علیه این انقلاب اشاره نمود و در ادامه خاطر نشان کرد که به دلیل پیروزی این انقلاب، دولت اشغال‌گر ترکیه و‌ تبهکاران تحت نفوذ حکومت دمشق سعی در احیای دوباره‌ی داعش را در منطقه دارند و قول داد: «مبارزه می‌کنند تا جامعه‌ای دمکراتیک و زندگی آزاد را بر مبنای خط‌مشی شهدا بنیان گذاری نمایند.»

سپس همسر شهید هردم چیا و مادر ۳ شهید، زینب مراد سخنرانی کردند. زینب یادآور شد که شهید هردم اسم پسر وی که شهید یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) است به نام هردم چیا (گیلان ابراهیم) که در سال ۲۰۱۸ طی حمله‌ی خسته‌های مخفی داعش در دیرالزور به شهادت رسیده بود را بر خود نهاد و راه وی را ادامه داد.

پس از پایان سخنرانی‌ها، شهادت‌نامه‌ی شهید قرائت گردید و به خانواده‌ی شهید تقدیم شد.

پیکر شهید هردم چیا با شعارهایی در وصف شهدا در آرامستان قامیشلو به‌خاک سپرده شد.